ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024

ישי פנה לרשות השנייה נגד גזית: הרחיקו אותו ממיקרופון

יועץ התקשורת של ש"ס, רועי לחמנוביץ, במכתב: "מר גזית סיגל לו כבדרך שגרה השתלחות נטולת רסן כנגד הציבור החרדי ונבחריו" • מנכל 'רדיו ללא הפסקה': "השר ישי מפגין מוסר כפול בהיעלבו מכך שכונה 'גזען'"

גבי גזית. צילום מתוך: ערוץ 2
גבי גזית. צילום מתוך: ערוץ 2

שר הפנים, אלי ישי, שלח מכתב לרשות השנייה, באמצעות יועץ התקשורת של ש"ס, רועי לחמנוביץ, בו הוא דורש להשהות את שדרן הרדיו גבי גזית מתפקידו למשך תקופה, עליה יוחלט מראש. את המכתב שלח לחמנוביץ, לאחר שגזית תקף את ישי בשידור ואמר: "ישי הוא השר הגזען ביותר בממשלה".

במכתב שמפרסם הבוקר העיתון 'דה מרקר' נכתב: "מר גזית סיגל לו כבדרך שגרה השתלחות נטולת רסן כנגד הציבור החרדי ונבחריו. הדין הפלילי בישראל מטיל עונש מאסר בפועל על הסתה לגזענות. ייעשה המעשה המתבקש וגזית יורחק לזמן מה מן היכולת לשדר".

יועצו של השר הסביר לדה מרקר: "גם מי שהמיקרופון פתוח לו, לא יכול לחבוט באישי ציבור ללא כל בסיס ומתוך נימת לב מרושעת. הרשות השנייה כבר הזהירה אותו בעבר והוא כבר התנצל בזמנו על דברים שאמר על הציבור החרדי, ומן הראוי להעמידו במקומו".

בסביבתו של השדרן גבי גזית נטען בתגובה, כי ישי גם לא חוסם את פיו בהתבטאויות כאלו ואחרות, כמו למשל בסוגיית העובדים הזרים עליהם אמר כי הם סוחבים איתם מחלות קשות.

המכתב עורר את זעמם של אנשי 'רדיו ללא הפסקה', שם משדר גזית. מנכ"ל הרדיו, אייל פאר, אמר בתגובה ל'דה מרקר': "השר ישי מפגין מוסר כפול בהיעלבו מכך שכונה 'גזען', בעוד שהוא השתמש בכינוי זה בעבר, למשל כלפי יוסף (טומי) לפיד ז"ל וכלפי רון חולדאי. ישי מנצל ניצול עלוב את היות רדיו ללא הפסקה כפוף לרגולציה הדוקה - מה שמאפשר לו, כך נראה, לכלות את זעמו בגזית, שדרן התחנה, ולא בשורה ארוכה של דוברים שכינו אותו בכינויים דומים, כמו חברי הכנסת אילן גילאון וניצן הורוביץ.

"השר ישי דבק בהחלטה המעוררת זה זמן רב ביקורת קשה ותרעומת מכל עבר. מוטב לו שיבחן שוב את אמות מידותיה, לפני שהוא בוחר להיעלב מהבעת דעתו הלגיטימית של גזית".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד