ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

גל נגז גז: משרד הפרסום גל-אורן נלחם בגז הערבי

המאבק סביב תמלוגי הגז אותם ישלמו החברות שמצאו גז בחופי ישראל הולך ומחריף: משרד הפרסום החרדי גל-אורן, קיבל תקציב בסך 2 מליון שקל, בכדי להילחם בכוונה להעלות את התמלוגים • העילה הרשמית: דאגה לחברות הישראליות מול החברות הערביות • כל הפרטים

אחד מהמודעות. האחראים: גל אורן
אחד מהמודעות. האחראים: גל אורן

"הלאמה", "אפליה", "רטרואקטיביות" - אלו מקצת המושגים הממלאים את דפי העיתונות הכלכלית מאז הכריז שר האוצר, יובל שטייניץ, על ייסודה של ועדה לבחינת המדיניות הפיסקאלית של ישראל בתחום אוצרות הטבע שלה. או במלים אחרות, ושוות לכל נפש: הוועדה להגדלת נתח המדינה בהכנסות חברות חיפושי הגז הטבעי והנפט ממכירת המשאבים שאיתרו.

מי שהבינו ראשונות את ייעודה של הוועדה היו חברות החיפושים עצמן, שנאבקו קשות מאחורי הקלעים למניעת כינונה ונאלצו להתמודד עמה בפומבי, לאחר שזו יצאה אל אוויר העולם. אין מדובר כמובן במלאכה פשוטה. החברות נדרשות להתמודד עם כוונה ממלכתית והגיונית, להגדיל את נתח הציבור בהכנסות ממכירת משאב שבבעלות המדינה. כוונה זו אינה פועלת לטובת כיסה הפרטי של איש כזה או אחר, ולכן לא פשוט לשכנע את הציבור כי העדפת טובתו שלו היא טעות - ואילו ויתור עליה לטובת שתיים-שלוש חברות פרטיות, הוא-הוא המעשה הנכון לעשותו.

בימים האחרונים, ניטש מעל גבי דפי העיתונים מלחמת הכל בכל. מי שיצא למאבק חסר תקדים בוועדה שנועדה להגדיל את הכנסות המדינה, זהו הפורום למען ארץ ישראל. הקמפיין שמכוון כנגד הקרן החדשה, ועדת ששינסקי והגז הערבי נאמד ב־2 מיליון שקל.

מבלי להיכנס לנבכי העניין, נאמר שהמחלוקת סביב הגז שנרכש מחברות ערביות והתמלוגים שישולמו למדינה על תגליות הגז בחופים הישראלים, חצו מזמן כל הגיון, וכל המי ומי במדינה, כולל לוביסטים שנשכרו על ידי הצדדים ומציפים את הכנסת, מתערבים בנושא, ומנסים להביא להחלטה כזו או אחרת.

מי שעומד מאחורי הקמפיין של הפורום למען ארץ ישראל, הוא משרד הפרסום של הקמפיין הוא גל אורן, המשרת לקוחות בעיקר מהמגזר החרדי.

אין זו הפעם הראשונה שהמשרד עובד הן עם הפורום למען ארץ ישראל בקמפיין נגד הקרן החדשה.

ההיקף הכספי הרחב של הקמפיין מעלה שוב ושוב את השאלה מיהם הגורמים המממנים את הקמפיין. במטה המאבק מתעקשים כי מדובר ב"התארגנות של אנשים המורכבת מאזרחים וכן מהפורום למען א"י שהוא התארגנות של סטודנטים".

לשאלת סוג ההתארגנות - אם מדובר בעמותה, מלכ"ר או עסק - הבהירו כי "אין כאן שום התארגנות רשמית, מדובר במאבק ציבורי. הפורום אינו עמותה רשומה, לכן הפורום לא קנה את המודעות כלל ולא עברו דרכו כספים". בתשובה לשאלה על גורמי המימון התעקשו במטה המאבק לא לחשוף את מקורות המימון והסבירו כי "את הקמפיין מממנים יהודים המעוניינים לחשוף את פרצופה של הקרן החדשה לישראל ואינם מעוניינים להזדהות". בהזדמנויות אחרות הסבירו במאבק כי מדובר בחובבי ציון.

אורן אלימלך, שותף במשרד הפרסום גל אורן, אישר כי הלקוח של משרד הפרסום הוא אכן הפורום למען ארץ ישראל אך מי שמשלם הוא גורם אחר, שאותו אינו מוכן לחשוף.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד