י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"יש גיבוי מארה"ב"

ראש הממשלה ושר הביטחון: "המערכה תמשיך; זה יקח זמן"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ והרמטכ״ל רא״ל אביב כוכבי מסרו הצהרות משותפות לתקשורת מהקריה בתל אביב | בדבריהם יתייחסו להמשך והיקף מבצע 'שומר החומות'

ראש הממשלה ושר הביטחון: "המערכה תמשיך; זה יקח זמן"
נתניהו בהצהרה צילום: עומר מירון, לע"מ

מול קריאות להפסקת אש, ראש הממשלה מוריד את האפשרות כי ישראל תצא להפסקת אש בקרוב ומצהיר כי המבצע ימשך. בפרט לאור הגיבוי ממדינות רבות בעולם לצד גיבוי מארצות הברית.

הקבינט המדיני התכנס בשעות הבוקר לדיון של ארבע שעות, בסיומו ניתן הגיבוי משרי הקבינט לראש הממשלה ושר הביטחון להמשיך לפעול, על פי הדיווחים בדיונים לא דובר על הפסקת אש למרות הלחצים.

לאחר כינוס הקבינט כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ יחד עם הרמטכ"ל הצהרה לתקשורת בסיומו הבהירו כי המערכה והמבצע ימשך עוד זמן.

ראש הממשלה אמר: "המערכה שלנו נגד הטרור ממשיכה בכל העוצמה, אנחנו גובים מחירים גבוהים מאוד, החמאס השקיע עשור שנים והון עתק בחפירת המנהרות והרוב ירד לטמיון, המטרו של החמאס הפך מנכס אסטרטגי למלכודת מוות, אני אומר שוב, אף מחבל לא חסין".

נתניהו הבהיר כי "אנחנו ממשיכים לפעול ככל שיידרש, זה יקח זמן עד שנחזיר את השקט, יש לנו גיבוי מארה״ב", תוך שהוא מתייחס לחג הקרב ובא, "נחגוג הערב את חג השבועות חג מתן תורה, עמדנו יחד, רש״י כתב כאיש אחד בלב אחד, ככה אנחנו עומדים היום, בלב אחד למען עתידנו וביטחוננו".

שר הביטחון בני גנץ דיבר על כך שהשלים את המערכה שהחל כרמטכ"ל בצוק איתן נגד פעילות המנהרות, והתייחס לפעילות במטרו בסוף השבוע, לדבריו, "זה הפך ממטרו של חמאס לרכבת של גהנום, צה"ל צובר הישגים ואנחנו יודעים שהחמאס הופתעו".

גנץ מנה את המטרות של המבצע: "להביא שקט לטווח הארוך לתושבי ישראל והעוטף, לחזק גורמים מתונים באיזור, ולהחליש את היכולת של החמאס", תוך שהוא מתייחס גם למתיחות בצפון, "עינינו פקוחות לכל הגזרות, ערוכים לפעול מול מי שינסה אותנו", אמר.

הרמטכ״ל אבי כוכבי אמר: "החמאס עשה טעות חמורה וקשה ולא קרא אותנו נכון", הוא ציין עוד, "אנחנו פועלים על בסיס תוכנית סדורה שהוכנה מראש, חלקם עוד לפנינו, עד כאן פגענו באופן נרחב ביכולת התת קרקע שלהם, זה היה תוכנית הדגל שלהם, זה יקח להם זמן רב לשקם את זה".

עוד אמר הרמטכ"ל כוכבי: "פגעו אנושות בפרויקט יצור הרקטות גם זה יצטרך פעילות שיקום ארוכה, בנוסף סיכלנו שורה לא קטנה של פיגועים בים באוויר וביבשה שהחמאס ניסה להוציא״, שהוא ציין כי התוכנית עוד ימשך ככל שידרש על פי התוכנית".

שומר החומות ביבי נתניהו בני גנץ אביב כוכבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד