י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מצא את האשמים

"חשש להסתה": שר התקשורת מאשים את ריקלין

בעקבות ההתפרעויות ברחבי הארץ, שר התקשורת פנה ליועץ המשפטי לממשלה, וביקש ממנו לטפל בהסתה נגד עיתונאים, השר הפנה לציוץ של איש התקשורת שמעון ריקלין: "הזדעזעתי למקרא אמירות אלו שיש בהן חשש כבד להסתה" | ריקלין בתגובה מסר: "זו דעתי"

"חשש להסתה": שר התקשורת מאשים את ריקלין
איתן גינזבורג צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ברקע הפלונטר הפוליטי, אתמול (ראשון) שר התקשורת איתן גינזבורג שלח מכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ובו העלה טיעונים ליחס כלפי אנשי תקשורת.

גינזבורג טען כי יש הסתה כלפי עיתונאים, השר הפנה באופן ספציפי לכמה ציוצים של איש התקשורת המזוהה כתומך נתניהו, שמעון ריקלין. בנוסף, ביקש הראשון שהיועמ"ש יפעל בנושא.

"ברצוני להביא לידיעתך בדחיפות התבטאויות שפורסמו ביממה האחרונה על ידי איש התקשורת שמעון ריקלין, ברשת החברתית טוויטר", כתב שר התקשורת וציטט את ציוציו של ריקלין,"'התקשורת הישראלית היא הגורם העיקרי לאנרכיה ולהתפרעויות במדינת ישראל'".

גינזבורג הביא עוד ציוץ של ריקלין: "'רוצה להציע לחברי בימין מינוח חדש לאלו שבתקשורת 13 .12 .11 ובשמאל הקיצוני לא אומרים מילה נגד ההתפרעויות. אני מציע לקרוא להם תומכי טרור. דעתכם?'".

"כשר התקשורת, ודווקא כמי שמאמין שתקשורת חופשית ומאוזנת היא נכס דמוקרטי שיש להגן עליו", כתב שר התקשורת והמשיך, "הזדעזעתי למקרא אמירות אלו שיש בהן חשש כבד להסתה לאלימות נגד עיתונאים, מעשה חמור שלא יעלה על הדעת".

"יש לציין שחלק מעיתונאים אלו אף נושאים בתפקידים במסגרת היותם עובדי ציבור המוגנים ביתר שאת על ידי חוק העונשין, כמי שממלאים תפקיד ונותנים שירות לציבור מטעם גוף המספק שירות לציבור", הוסיף.

"לאור האמור לעיל, הריני לפנות אליך בבקשה לבחון את הדברים ולהפעיל את מערכת אכיפת החוק על מנת למגר בנחישות כל סכנה כזו, בטרם תתממש", סיכם.

שמעון ריקלין מסר בתגובה: "אני זוכר איך הסבירו לנו שמי שמחפש תירוצים מדוע גבר נוקט באלימות כלפי אישה הוא בעצם תומך באלימות. התקשורת הישראלית, ברובה הגדול, לא מסוגלת לומר מילה נגד הפורעים ומנסה להסביר את המניעים שלהם כל פעם בצורה יותר מגוחכת. בעיני, מי שלא אומר מילה נגד טרור ומנסה לתרץ אותו הוא תומך בטרור. זו דעתי".

"מדהים שאחרי כל ההתבטאויות שקוראות לאלימות, כולל מהרשימה המשותפת, שמאיימים שזו רק ההתחלה, מוצא שר התקשורת אותי ואת דבריי כבעיה. גם זה חלק מהבעיה של אובדן ההבחנה מי הטוב ומי הרע, מי מעוניין באלימות ומי יוצא נגדה", הוסיף.

איתן גינזבורג אביחי מנדלבליט שמעון ריקלין שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד