י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
השיחות נחשפו

גנץ מנהל מגעים עם נתניהו להקמת ממשלה

למרות הדם הרע ביניהם והיריבות המרה, נראה כי הימים האחרונים עושים טוב לצמד נתניהו - גנץ | עפ"י הדיווחים, בימים האחרונים מנתנהלים מגעים בניסיון לפשר בין השניים ואף להקים ממשלה חליפית בה יכהן גנץ הראשון ברוטציה בתפקיד רה"מ

גנץ מנהל מגעים עם נתניהו להקמת ממשלה
בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: אוליבר פיטוסי/אבשלום ששוני, פלאש 90

מול הפלונטר הפוליטי והחשש כי ישראל תצעד בפעם החמישית לבחירות, בפעם השנייה בני גנץ, יו"ר כחול לבן, במגעים מול ראש הממשלה על הקמת ממשלת רוטציה נוספת שמגיעה למרות הכעס בין הצדדים על תפקוד הממשלה הקיימת.

על פי פרטי השיחות שנחשפו הערב (שני), הצדדים מנהלים שיחות ומגעים באפשרות להקים ממשלה, בה על פי דרישת כחול לבן, תחילה יעמוד בני גנץ כראש הממשלה למשך שנה וחצי וישמש כשר ביטחון, בזמן שראש הממשלה נתניהו יכהן כראש הממשלה החליפי, וכשר החוץ. על פי הדיווחים בליכוד דורשים כי נתניהו יישאר לדור במעון הרשמי בבלפור.

הממשלה הזאת לא תהיה פריטטרית וגנץ לא יקבל פריטטיות, הוא יחזיק ב 6 שרים ויקבל זכות וטו בנושאים מסויימים, הצדדים עדיין חלוקים בסוגיית השליטה במשרד המשפטים ובמינויים נוספים והצדדים מחפשים נוסח פשרה שיוסכם על שניהם.

בליכוד הכחישו כי הוצע לגנץ רוטציה ראשונה. גם בכחול לבן מיהרו להכחיש ומסרו כי: "גנץ התחייב ומחויב לגוש השינוי. אין שיחות, אין קריצות, אין משא ומתן. יש מערכה צבאית אותה מנהל גנץ באחריות, זה לא הזמן לפוליטיקה".

בני גנץ ביבי נתניהו רוטציה בראשות הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד