י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מרד ברע"מ

זעם על מנסור עבאס: "דברים משתנים, מעמדו בסכנה"

לפי הפרסום ב'הארץ' ברע"מ יש ביקורת רבה על היו"ר עבאס אחרי שסייר עם ראש עיריית לוד בבית כנסת שהוצת במהלך המהומות וגינה את המעשה | בעקבות הזעם מנסור לוקח צעד אחורה: "פגשתי אותו במקרה"

זעם על מנסור עבאס: "דברים משתנים, מעמדו בסכנה"
מנסור עבאס צילום: פלאש 90

מרד ברע"מ בעקבות ביקורו של היו"ר בבית כנסת שהוצת בלוד. לפי הפרסום של מיכאל האוזר טוב ב'הארץ', חברי המפלגה האיסלמית זועמים על הסיור שערך בעיר לוד מנסור עבאס עם ראש העירייה יאיר רביבו בעיר לוד בעקבות העימותים הקשים, במהלכו נכנס לבית כנסת שהוצת בעיר על ידי מתפרעים ערבים וגינה את המעשה.

"זה מחזיר אותי לערכי האיסלאם", אמר עבאס בבית הכנסת. "אפילו בתקופת מלחמה ערכי האיסלאם אוסרים לפגוע במקומות הקדושים. כמו שאנחנו כועסים וכואבים כאשר יש פגיעה במסגדים, אנחנו כועסים וכאובים כשפוגעים בבתי כנסת", ציין יו"ר רע"מ .

הוא הוסיף: "אם זה בא מכיוון המוסלמים כי אנחנו לא ככה, האיסלאם לא כזה והמוסלמים האמיתיים לא כאלו. זו הייתה שגיאה של מיעוט, של קומץ קטן, אנחנו צריכים להבין את הצד האחר, ולכן באתי לפה ללוד, ישבתי עם התושבים הערבים וביקרתי במסגד הגדול שם".

מנסור עבאס המשיך במסר המפייס: "חייבים להסתכל קדימה, לשקם את בתי הכנסת והמקומות הקדושים, זה נוגע לתחושות הפנימיות שלנו, אנחנו חייבים להסתכל קדימה ולשקם את מערכת היחסים, לשקם את התשתיות ואת מערכת היחסים בין האנשים".

לפי הפרסום ב'הארץ', בכיר ברע"מ שזעם על המחווה של היו"ר אמר "רבים ראו בביקור הזה צעד קיצוני שלא מכבד את הציבור הערבי. יש כעס גדול סביב כל מה שקורה, מנסור חזק אבל דברים משתנים, מעמדו בסכנה".

עוד צוטט בכתבה בכיר אחד במפלגה: "נדרש זמן נוסף כדי לראות לאן נושבת הרוח, אבל נראה שכוחו של עבאס נפגע".

בהמשך, כשהבין שיש ביקורת פנימית קשה מבית למחווה, הוא פרסם ברשתות החברתיות פוסט בו ציין כי לא תכנן מראש את הפגישה עם ראש העיר והסיור בבית הכנסת, ונענה להצעתו של ראש העיר בזמן אמת בניסיון להרגיע את הרוחות. "פגשתי את ראש עיריית לוד במקרה, במהלך הפגישה הוא הציע לי לבקר בבית הכנסת שנשרף כצעד להרגעת המצב, ונעניתי להזמנתו. אנשים ראו את מה שהתקשורת העברית שידרה, את הביקור של ראש העירייה ובית הכנסת. האידאולוגיה שלי ברורה ואני לא אוותר עליה, יש כאלה הממשיכים בעיוות עובדות והוצאת מילים ואירועים מהקשרם. מי שרואה את מה שאני מציע לא נכון יש לו את הזכות המלאה לא להסכים", כך בפוסט בפייסבוק.

 

 

מנסור עבאס מפלגת רע"מ יאיר רביבו לוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד