י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"אחינו הפלסטינים"

איומים וגינויים לצד תמיכה חזקה: סיכום החג מהזווית הערבית

בצל הגינויים והתמיכה בעד ונגד ישראל בנוגע למערכה בעזה מול ארגון הטרור חמאס, מנהיגים מוסלמים מאיימים על ישראל | נשיא מצרים אף הורה לפתוח את בתי החולים בפני פצועים המגיעים מרצועת עזה

איומים וגינויים לצד תמיכה חזקה: סיכום החג מהזווית הערבית
הלוויית אחד המחוסלים בעזה צילום: רשתות חברתיות פלסטיניות

ראש הממשלה המרוקני, סעד א-דין אל-עות'מאני, ציין ערב החג כי ישראל מבצעת פשעי מלחמה בעזה, "למשל, פגיעה באזרחים חפים מפשע, ופגיעה בעיתונאים (הוא מתכוון להפלת הבניין שאירח משרדים של חמאס וגם של אל-ג'זירה).

עות'מאני הוסיף כי מדינתו בחרה לתמוך פוליטית בסוגייה הזו בצד הפלסטיני לאחר הכוונה ממלך מרוקו, ומתוך ידיעה כי כל המפלגות במדינה מגנות את מעשיה של ישראל, לטענתו.

לראייתו של עות'מאני מצטרפות קריאות רבות הנשמעות מתוך העם המרוקני נגד ישראל ובעד הפלסטינים. חשוב לציין שעות'מאני מזוהה עם האחים המוסלמים, כך דווח בערוץ הטלגרם של "כאן חדשות דסק פלסטינים'.

ערב החג הועד המרכזי של פת"ח קרא לתושבי הרשות הפלסטינית לצאת לשטח כדי "לחזק את העימות עם ישראל כנגד מדיניות הרצח הנמשך של צה"ל". עוד נכתב בהודעה מטעם הועד כי אנשיו מבטיחים לבני העם הפלסטיני להמשיך ולהתעמת בשטח עם ישראל ועם אזרחיה ולהרחיב את מעגל העימות עמם כל עוד נמשכת התוקפנות בעזה ובירושלים, לשון ההודעה.

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי הורה לפתוח את בתי החולים בפני פצועים המגיעים מרצועת עזה. בהודעה מטעמו של א-סיסי נכתב בערב החג כי יש לעמוד בתיאום עם "אחינו הפלסטינים" כדי לספק את צרכיהם.

עידו קורן דיווח ב'כאן חדשות' כי הרשות הפלסטינית העלתה כוננות במפקדות מנגנוני הביטחון שלה ובתחנות המשטרה בגדה מחשש למהומות שחמאס יצית נגדה בשטחי הגדה.

בימים האחרונים הוצתו בידי אלמונים שתי תחנות משטרה של הרשות בכפרים עוריף ובידו. בעקבות כך החליטו ברשות לתגבר כוחות בתחנות משטרה שונות ובפרט במרחב הכפרי.

בימים האחרונים נערכו הפגנות מדי לילה בערים שונות בגדה לאות הזדהות עם ירושלים ועזה – הפגנות שבהן צעדו בכירי חמאס בגדה והונפו דגלים ירוקים של חמאס. מקור פלסטיני אמר כי הרשות מתקשה כעת למנוע מחמאס להרים ראש בגדה אך ברגע שהרוחות יירגעו – הרשות צפויה לשוב ולחדש את המעצרים בקרב אנשי חמאס בגדה.

בישיבת פרלמנט שנערכה הבוקר בירדן אמר ראש הממשלה בשר אל-חסאונה כי ישראל לבדה אחראית לתוקפנות ולפשעים הנעשים בעזה ובירושלים. שר החוץ הירדני, איימן א-ספדי, הוסיף: "אנחנו פונים לעולם ואומרים לו הכיבוש הוא מקור כל הרע". שניהם הדגישו כי העמדה של ירדן בנוגע לסוגייה הפלסטינית לעולם לא תשתנה.

רועי קייס דיווח, כי בישיבה סוערת מאוד בפרלמנט הירדני. חברי פרלמנט יצאו נגד הממשלה שאינה עושה דבר אל מול המעשים של ישראל. חבר הפרלמנט, סאלח אל-ערמוטי, אמר כי צריך להצדיע לחמאס ולרקטות שהיא משגרת שכן הן מחזירות הכבוד של מדינות ערב שלא עושות דבר מול ישראל. הוא תהה בנאום אמוציונאלי מדוע הממשלה לא עושה דבר ואמר כי יש לבטל את הסכם הגז ולסגור את השגרירות הישראלית ברבת עמון. הוא אף קרא לראש הממשלה, בישר אל-'חסאונה, לשלב ידיים עם חמאס. בישיבה חלק מחברי פרלמנט התעטפו בצעיפים עם דגלי פלסטין ואף הונפו שלטים שקראו לגירוש השגריר הישראלי ברבת עמון.

פלסטינים מצרים מרוקו חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד