ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ברקע השיחות עם בנט

מסתמן: זהו התאריך לבחירות חמישיות

על רקע המצב הביטחוני, ב'ליכוד' חוששים כי בנט ינסה בכל זאת ללכת ל'ממשלת השינוי' - ולכן הם רוצים להציע ל'ימינה' שריונים לבחירות הבאות | בנוסף צפויים מגעים על הסכם קואליציוני, למרות שלממשלת ימין חסרות רק 2 אצבעות

מסתמן: זהו התאריך לבחירות חמישיות
פתקי הצבעה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

במערכת הפוליטית מתכנסים לקראת הישורת האחרונה של תקופת המנדט בידיו לפיד, והערב (שני) דווח כי ישנה התפתחות מעניינת בגזרת גוש הימין, לאחר שבנט הודיע כי לא יצטרף לממשלת השינוי.

לאחר שחברי המפלגה אישרו את האפשרות כי יוכלו להתאחד עם מפלגות אחרות לקראת הבחירות הקרובות, 'הליכוד' מתכננים להציע את ל'ימינה' שריונים בתוך מפלגתם.

על פי הדיווח ב'חדשות 12', במפלגת השלטון רוצים להציע את השריונים ל'ימינה' כיוון שהם עדיין חושבים כי ישנו סיכוי שבנט יחזור שוב לגוש השינוי, ובמידה וישתלב בתוך 'הליכוד', לא יוכל לחתוך ולהקים את הממשלה עם לפיד.

עוד סיבה לכך שבמפלגתו של נתניהו מעוניינים להציע שריונים לבנט, היא העובדה שאם יתקיימו בחירות, כלל לא בטוח שהאחרון יעבור את אחוז החסימה - ובכך יסכן את גוש הימין באיבוד קולות לפח, כמו בבחירות 2019 מועד א'.

המגעים על השריונים צפויים להתחיל בקרוב, כשבנוסף שני הצדדים ידונו על הסכמים קואליציונים, למרות שלנתניהו חסר עוד שני חברי כנסת שיצביעו בעד ממשלתו, כדי שזו אכן תקום.

כאמור המנדט של לפיד מתקרב לסיומו, והערב הוא עומד על פחות מ-16 ימים אחרונים. למרות הדיווחים על מגעים בגוש הימין, העיתונאי עמית סגל דיווח כי אם מדינת ישראל תלך לבחירות, הם יתקיימו ככל הנראה ב-5.10.

מוקדם יותר היום דווח כי יו"ר כחול לבן מנהל מגעים מול ראש הממשלה, על הקמת ממשלת רוטציה נוספת שמגיעה למרות הכעס בין הצדדים על תפקוד הממשלה הקיימת.

הצדדים מנהלים שיחות ומגעים באפשרות להקים ממשלה, בה על פי דרישת כחול לבן, תחילה יעמוד בני גנץ כראש הממשלה למשך שנה וחצי וישמש כשר ביטחון, בזמן שראש הממשלה נתניהו יכהן כראש הממשלה החליפי, וכשר החוץ. על פי הדיווחים, בליכוד דורשים כי נתניהו יישאר לדור במעון הרשמי בבלפור.

הממשלה הזו לא תהיה פריטטרית וגנץ לא יקבל פריטטיות, הוא יחזיק ב 6 שרים ויקבל זכות וטו בנושאים מסויימים, הצדדים עדיין חלוקים בסוגיית השליטה במשרד המשפטים ובמינויים נוספים והצדדים מחפשים נוסח פשרה שיוסכם על שניהם.

בליכוד הכחישו כי הוצע לגנץ רוטציה ראשונה. גם בכחול לבן מיהרו להכחיש ומסרו כי: "גנץ התחייב ומחויב לגוש השינוי. אין שיחות, אין קריצות, אין משא ומתן. יש מערכה צבאית אותה מנהל גנץ באחריות, זה לא הזמן לפוליטיקה".

נפתלי בנט הליכוד בחירות יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד