י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

התשובה של סאטמר לביטוחי חיים: תרומות לידי האדמו"ר

סאטמר מקימה בוויליאמסבורג מקווה ענק - והאדמו"ר קרא לכל חסיד לתרום 1800 דולר • האדמו"ר מקבל אישית את התרומות, חותם על ה'קבלות', ומעניק סגולה - והחסידים טוענים: רואים ניסים • בוויליאמסבורג לבדה נאספו 4 מיליון דולר

האדמו"ר מסאטמר מעניק ברכתו לאחד מזקני החסידים, בעת מסירת התרומה
האדמו"ר מסאטמר מעניק ברכתו לאחד מזקני החסידים, בעת מסירת התרומה

אלפי חסידי קהילת סאטמר, בעלי מעמדות כלכליים שונים, נכנסים זו תקופה ארוכה, בזה אחר זה, למעונו של רבם האדמו"ר מסאטמר, ובידיהם תרומות בסכומים של 1800 דולר ומעלה. את התרומות מעבירים החסידים, בעקבות בקשתו האישית של האדמו"ר.

מדובר ביוזמה של האדמו"ר, מלפני קרוב לשנתיים: בניית מקווה חדש ומפואר עבור בני הקהילה בשכונת ויליאמסבורג שבברוקלין. האדמו"ר נרתם לעניין באופן אישי ואף הבטיח מפורשות, כי מי שיוזיל מכיסו למען המטרה הנעלה 1800 דולר - יראה ישועות במגוון נושאים.

האדמוצילום: האדמו
האדמו''ר מסאטמר עם בנו אב''ד וילמסבורג בשטח המקווה

כדי להמחיש את החשיבות שהוא מעניק לפרויקט, נוהג האדמו"ר לקבל את הכסף אישית מידי התורמים, ובתמורה לכך כותב בכתב ידו את הקבלה הניתנת לכל תורם. בנוסף, התורמים מקבלים מידי האדמו"ר תשורה יוקרתית: אות ה' מכסף טהור המקובלת כישועה גדולה.

ואכן, לא מעט סיפורי ישועות שאירעו עם התורמים מסופרים בפי בני הקהילה, מאז פתיחת המגבית. כך, למשל, מספרים מנהלי הפרויקט, כי אחד מאברכי החסידות המתין בציפייה במשך שמונה שנים, מאז היום שנישא – לפרי בטן. הוא ניסה את כל הסגולות, אך דבר לא עזר. כששמע מפי האדמו"ר על ההבטחה הברורה לישועה, קפץ על המציאה ותרם סכום נכבד לטובת בניית המקווה. לא חלפו עשרה חודשים - הם מספרים בהתרגשות - והוא זכה לערוך קידושא רבא לבתו הבכורה. השבוע כבר נולדה בתו השניה.

חסידים ממתינים בתור למסור התרומהצילום: חסידים ממתינים בתור למסור התרומה
חסידים ממתינים בתור למסור התרומה

גורם בהנהלת חסידות סאטמר אומר ל'בחדרי חרדים', כי בשכונת ויליאמסבורג גייס האדמו"ר כ-4 מליון דולר, לאחר שכל בני הקהילה תרמו 1800 דולר.

במהלך השבוע מקבל האדמו"ר את קהל חסידיו בקריית יואל שמונרו. כאשר אחד החסידים נכנס ביום ראשון לאדמו"ר ושאלו - במהלך מתן התרומה, איזה סוג ביטוח חיים לרכוש - חיווה האדמו"ר בידו לעבר האות המוכספת, הניתנת כתשורה לתורמים, העניק לו אותה - ואמר: "זה יהיה לך ביטוח החיים הכי טוב".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד