י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ערב חג השבועות

רב חרדי הותקף באלימות תוך קריאות אנטישמיות קשות

רב חרדי המכהן בבריטניה, הוכה קשות על ידי שני נערים צעירים בכביש, תוך שאלה משמיעים קריאות אנטישמיות חמורות. השניים גם גנבו ממנו את הסלולר שלו | הרב נפצע ואושפז בביה"ח | שמו לתפילה: ירמיהו פסח בן קריינה דבורה

רב חרדי הותקף באלימות תוך קריאות אנטישמיות קשות
הרב ירמיהו גודווין צילום: באדיבות המצלם

משטרת אסקס באנגליה, חוקרת תקיפה פיזית חמורה של רב ביום ראשון בבוקר. שני בני נוער יצאו מול רכב הקורבן בזמן שנסע, צעקו לעברו קריאות גנאי ותקפו אותו פיזית.

הרב ירמיהו גודווין, כבן 30, יצא מרכבו להתעמת איתם והותקף עם חפץ מסוים, ובסופו של דבר נזקק לטיפול בבית חולים. במהלך התקיפה נגנב הסלולר שלו.

רשת 'סקיי ניוז' פרסמה כי שני הנערים, בני 15-18 הם ממוצא אסייתי, וכי הרב גודווין נלקח לבית החולים קינג ג'ורג, עם חתכים בראשו ופגיעה בעין אחת לאחר שנפגע על ידי שני הצעירים.

בהודעת דוא"ל לחברי בית הכנסת שבו מכהן הקורבן כרב, נכתב ערב החג, "מהתיאור של תחילת האירוע, זה לא נראה כי מדובר בהתקפה אנטישמית", כך דווח באתר Jewish News, ככל הנראה האירוע לא החל בגלל אנטישמיות, במייל נכתב כי "לא היתה שום אינדיקציה למוטיבציה הקשורה למזרח התיכון, אלא היא נוצרה כתוצאה מאירוע של סכסוך בכביש, אך נעשה שימוש בשפה אנטישמית כשהוא הותקף".

קצין הביטחון של הקהילה אמר, כי אנשים צריכים להיות ערניים מאד, והציע ליהודים לא ללכת לבית הכנסת לבד, אלא בקבוצות.

הרב משה פרידמן, מעמודי התווך של הקהילה החרדית, צייץ בטוויטר: "אנא התפללו עבור ידידי היקר ועמיתי הרב רפי גודווין שהותקף הבוקר באכזריות בסמוך לבית הכנסת שלו בצ'יגוול. שמו העברי הוא הרב ירמיהו פסח בן קריינה דבורה".

דובר ארגון השמירה היהודי CST מסר: "אנו מגנים את התקיפה האלימה הזו ואנו מקווים שהמשטרה תוכל למצוא את האחראים".

אנטישמיות בבריטניה תקיפת רב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד