י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
על רקע המבצע מול חמאס

זעזוע בקהילה: דלת בית הכנסת הושחתה עם צלב קרס

הקהילה היהודית במדינת יוטה בארה"ב מזועזעת בעקבות ציור צלב קרס על דלת בית כנסת שאותר בערב חג השבועות האחרון | שליח חב"ד המקומי ורב ביהכנ"ס לתקשורת: "צלב קרס מייצג דבר אחד ודבר אחד בלבד והוא מוות ליהודים" | מנהיגי המדינה גינו את המעשה

זעזוע בקהילה: דלת בית הכנסת הושחתה עם צלב קרס
צלב קרס על ביכנ"ס ביוטה צילום: מתוך טוויטר

המשטרה בסולט לייק סיטי שבמדינת יוטה, ארה"ב, חוקרת מקרה השחתה של דלת בית כנסת עם סמל צלב קרס בבוקר יום ראשון, ערב חג השבועות.

על רקע המבצע מול חמאס בעזה, ותקיפות יהודים בבריטניה על ידי מוסלמים, גם ארה"ב חווה מקרי אנטישמיות, הפעם בית כנסת ביוטה הושחת בצלב קרס, לא ברור אם בגלל המבצע, או בשל אנטישמיות בלתי נגמרת בארה"ב.

רב בית הכנסת בו בוצע ההשחתה, הרב אברמי ציפל, שוחח עם עיתונאים ביום ראשון האחרון ואמר, "צלב קרס אינו אמירה פוליטית. צלב קרס הוא דימוי של שנאה. צלב קרס מייצג דבר אחד ודבר אחד בלבד והוא מוות ליהודים", והוסיף כי הסמל לרוע המזל הפך נפוץ יותר בשנים האחרונות. "גרפיטי או ונדליזם", הם דבר אחד, אך תיאור צלב הקרס הוא שנאה במלוא המילה".

מתוך הטוויטר של הרב ציפל.

הרב ציפל, המנהל את בית חב"ד המקומי צייץ בטוויטר על המעשה וכתב: "צלבי קרס בשנת 2021 הם לא משהו שאנחנו מצפים להתמודד איתו", והוסיף כי הקהילה שלו בסדר, אם כי "קצת מזועזעת", הוא כתב "לא נחיה בפחד, עם ישראל חי".

"אנו מבינים שאנחנו נמצאים בתקופה של מתיחות עולמית מוגברת ויש הרבה דעות נלהבות משני הצדדים והנושא הישראלי-פלסטיני הוא נושא מאוד מאוד מורכב ואנחנו מבינים על כך בקהילה היהודית", אמר הרב ציפל.

מנהיגים מקומיים ולאומיים הביעו תמיכה בקהילה היהודית המקומית בכל פלטפורמות המדיה החברתית בעקבות הפשע. ראש עיריית סולט לייק סיטי ארין מנדנהול כינה את הוונדליזם "מעשה של שנאה והפחדה".

מתוך הטוויטר של הרב ציפל.

"אני עומדת לצידה של הקהילה היהודית ביוטה", צייצה ראש עיריית מחוז סולט לייק, ג'ני וילסון, "לשנאה ולקנאות אין מקום בקהילה שלנו".

הסנאטור מטעם מדינת יוטה, מיט רומני, הגיב וכתב: "מי שמבצע מעשי ונדליזם כנגד יהודים או נגד מקומות התפילה שלהם בסולט לייק סיטי או בכל מקום אחר רק מבייש את עצמו".

בית כנסת אנטישמיות בארה"ב צלב קרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד