י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בגלל תמיכתו בישראל

הרודן ארדואן מאשים את ביידן: "ידיים עקובות מדם"

לאחר חודשים בהם מנסה שליט טורקיה רג'יפ ארדואן לתקן את היחסים מול ארה"ב, אמש הוא בוחר לצאת במתקפה אישית כנגד הנשיא ביידן בשל תמיכתו במאבקה של ישראל מול חמאס | "אנחנו לא יכולים לשתוק יותר על זה" אמר

הרודן ארדואן מאשים את ביידן: "ידיים עקובות מדם"
נשיא טורקיה ארדואן צילום: דוברות הקרמלין

נשיא טורקיה רגי'פ טאיפ ארדואן אמר ביום שני כי לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן יש "ידיים עקובות מדם" וזאת בשל תמיכתו במערכה הצבאית הישראלית מול ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה.

דבריו של נשיא טורקיה בנאום ששודר בטלוויזיה בטורקיה היו אחת ההתקפות החריפות ביותר שלו כלפי הנשיא ביידן, מאז נכנס לכהן בבית הלבן בינואר השנה.

ארדואן ניסה בחודשים האחרונים לתקן את היחסים עם וושינגטון ולהגיע להבנות עם בעלות ברית מערביות אחרות לאחר שנה של סכסוכים חריפים. "אילצת אותנו לומר את זה. כי אנחנו לא יכולים לשתוק יותר על זה" אמר. ארדואן האשים את ישראל בשבוע שעבר בניהול "טרור" ונשבע לגייס את העולם להגנתה של עזה.

בפעם השלישית בתוך שבוע חסמה ארה"ב הצהרה משותפת של מועצת הביטחון של האו"ם בקריאה להפסקת אש מיידית בין ישראל לחמאס, כך אמרו ביום ראשון שני דיפלומטים המעורבים בנושא לאתר Times of Israel. בטיוטת ההצהרה לא הוזכר במפורש את ירי הרקטות של חמאס בעזה.

האיחוד האירופי הודיע ביום שני כי הוא "יכפיל את מאמציו לשים קץ לאלימות ולחפש התקדמות" במהלך פגישה מיוחדת של שרי החוץ שלה היום (שלישי). במהלך הפגישה הפתוחה של מועצת הביטחון ביום ראשון, שגרירת ארה"ב באו"ם לינדה תומאס-גרינפילד אמרה כי "ארה"ב פועלת ללא לאות בערוצים דיפלומטיים כדי לנסות להביא לסיום הסכסוך הזה".

ג'ו ביידן רג'יפ טאיפ ארדואן שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד