ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024

גבעות עולם מציגה: הודעה על מיליארד וחצי חביות - והקפאה של המניה

חברת 'גבעות עולם', בבעלותו של ר' טוביה לוסקין, דווחה הלילה לבורסה על הערכותיה: מיליארד וחצי חביות במגד • הבוקר הקפיאה הבורסה את המסחר במניה עד להבהרות לגבי הנפט באתר הקידוח

ר' טוביה לוסקין
ר' טוביה לוסקין

הבורסה הוציאה הבוקר (ג) הודעה על הקפאה זמנית של המסחר במניית גבעות עולם, עד שהחברה תוציא הבהרה לגבי הודעתה מאתמול על ממדי הנפט הקיימים באתר הקידוח מגד.

אמש הוציאה החברה, הנמצאת בבעלותו של ר' טוביה לוסקין, חרדי וחסיד חב"ד, הודעה כי על פי ההערכות המומחים, כנראה מכיל אתר הקידוח מגד מעט יותר מ-1.5 מליארד חביות נפט. מההודעה נראה כי דגימות הנפט התגלו כבעלות איכות גבוהה עם מעט מאוד גופרית.

במקביל הבהירה החברה, כי נתון זה עדיין אינו סופי, וכי אין ודאות שאיכות הנפט בשני המאגרים המרכזיים היא אכן גבוהה, היות ובדיקות המעבדה התייחסו לאתר מגד 5, המכיל רק כ-10% מכלל הנפט המדובר.

שני המאגרים המרכזיים שאיכותם טרם נבחנה הם מגד 7 ו-8 המכילים על פי הערכות כמעט חצי מכמות הנפט במאגר.

בנוסף ציינה החברה כי כמות הנפט הקיימת עדיין לא אומרת דבר לגבי כמות הנפט הניתן להפקה, כך שיתכן שהסכום הסופי יהיה נמוך בהרבה.

עוד לפני תחילת המסחר זינק ערך המנייה של גבעות ב-34% במסגרת הטרום-מסחר.

מחיר הנפט נע באזור ה-77 דולר לחבית. המשמעות הכלכלית, בחישוב גס מאוד, היא שפוטנציאל ההכנסה של הבאר עומד, לפי מחירי הנפט הנוכחיים וכמות הנפט העולה ממבחני ההפקה, במאות מיליוני דולרים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד