י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עֶלְיוֹנִים שָׂשׂוּ

תיעוד: טיש נעילת החג בחצרו של הרבי מסאדיגורה

מאות חסידי סאדיגורה עשו חג מתן תורה בצילו של הרבי בשיכון ה' בבני ברק. שוקי לרר מגיש תיעוד ממוצאי החג בהיכל בית המדרש הגדול 

תיעוד: טיש נעילת החג בחצרו של הרבי מסאדיגורה
חג השבועות בסאדיגורה צילום: שוקי לרר

מאות חסידי סאדיגורה שהו בחג מתן תורה בבית המדרש הגדול של החסידות בבני ברק בצילו של האדמו"ר, ובהם רבים מבני חו"ל שבמשך שנת הקורונה נבצר מהם להגיע ארצה וניצלו את פתיחת השערים החלקית כדי לבוא 'נסיעה' בצל הרבי.

בערב החג קושט בית המדרש הגדול של החסידות כמנהג ישראל תורה, כמו כן קושט גם חדר ה'דאווין שטוב' בו מתפלל הרבי כמנהג אדמו"רי בית רוז'ין. סדר לימוד מיוחד התקיים כהכנה דרבא לקראת קבלת התורה.

לקראת החג נחנך מקווה הטהרה המפואר שנבנה עבור הרבי בסמיכות לבית המדרש, ובעלות השחר לאחר סדר לימוד ליל שבועות קיימו בו החסידים את מנהג 'קדרותא דצפרא' המקובל בסאדיגורה, כאשר ליוו את הרבי בשירה וריקודים בלכתו לבית הטבילה.

לאחר מכן חזר הרבי עם הקהל לבית המדרש ורקד עם זקני העדה במשך זמן רב, כשהאברכים והבחורים עומדים על הפרנצ'עס ומפזזים במשך זמן רב לכבודה של תורה. הרבי דיבר על חשיבות השמחה בקבלת התורה והמצוות.

במוצאי החג נערך טיש נעילת החג בראשות האדמו"ר ולאחריו עברו החסידים אצל הרבי ליטול ברכת פרידה לשלום. 

הרבי ציין בדבריו שברכת התורה חותמת בלשון "נותן התורה", לשון הווה, כי נתינת התורה מתחדשת בכל יום וכל אחד צריך ויכול להתחדש בתורה, כל אחד לפי דרגתו.

"אני מדבר לכולם", הדגיש הרבי, "גם כולל יונגלייט וגם אברכים שעוסקים על המחיה ועל הכלכלה, וגם אם מישהו התרשל אין לעסוק בעבר אלא להביט קדימה ולקבל עול תורה מחדש, והעמלים לפרנסתם יוסיפו לתמוך בעמלי התורה ויועיל להם לברכה ולהצלחה".

הרבי מסאדיגורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד