י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בוכים ולומדים • כך מעביר דוצי את ימי חוליו • גלריה בלעדית

שבועיים עברו מהיום המר והנמהר בו איבד דוד צבי גוטשטיין את עולמו: אתר 'בחדרי חרדים' עשה ערב במחיצת האברך הגיבור, ותיעד את השיעור היומי המתכנס מידי ערב בחדרו בכדי לחזק את רוחו • הלימוד, הכיבוד, ושיחתו המאלפת של הגר"פ אייזנטל • מן המיצר קראתי

בוכים ולומדים • כך מעביר דוצי את ימי חוליו • גלריה בלעדית

יומיים בלבד לקח לחבריו הטובים של דוד צבי (בן בת שבע) גוטשטיין, להתאושש מההלם הנורא. יומיים בלבד נדרשו בכדי להתארגן, ולעשות הכל למען החבר הטוב שאיבד באחת את כל עולמו.

בהחלטה שהתקבלה, הוחלט להעתיק את שיעור הדף היומי המתקיים מידי יום סביב שולחנות ערוכים, והרבה עליצות נעורים, אל מיטתו של דוצי בבית החולים.

אמרו ועשו.

מידי לילה, זוכים שומרי בית החולים 'שערי צדק' להיפגש בחבורה עולצת של צעירים מסורים האוחזים ביד אחת גמרא דהויה משימוש, וביד השניה תקרובת ומיני מגדנות, והעולים לחדר הקטן בו שוכב דוצי המצפה להם בכליון עיניים.

לעיתים הם יושבים שם שעתיים ולפעמים עד שסימנים ראשונים של בוקר עושים את דרכם מעבר לחלונות בית החולים. הצד השווה שבהם ובלילות הארוכים הוא מסירות יוצאת דופן לחבר יקר.

לאחר שיעור דף יומי, הכולל ויכוחים סוערים וריתחא דאורייתא עליה יכולים לספר גם תושבי השכונות החרדיות הסמוכות, שמתעוררים מידי לילה למשמע פלפוליהם של אביי ורבא, שנישאים באוויר הירושלמי, יושבת החבורה להתוועדות קלה העוסקת בענייני היום.

לעיתים מולאות עיני המשתתפים דמעות, ולעיתים צחוק מתגלגל נשמע מבין כותלי החדר. הכל תלוי במצב רוחם של החבורה שהפכה לחלק אינטגראלי מבית החולים, ובמגיד השיעור, ששמעו יצא למרחקים, הרב אריה ארליך, המשמש בכובעו השני כסגן עורך חדשות משפחה. .

אתמול (ג') ליווינו אותם. אמרו לנו שהשיא יגיע כאשר הגר"פ אייזנטל - רבם של בני החבורה, ימסור את שיעורו.

ושוב, הם לא איכזבו.

הגר"פ אייזנטל הסביר לבני החבורה את המשמעות שיש בלאבד משפחה שלימה. האריך במידת הביטחון בה עלינו להתחזק, בפרט בימי האלול שאנו נמצאים בעיצומם, כמה כוחות נפש נדרשים בכדי לעמוד בבשורת האיוב, וציבור התלמידים שמע, הפנים ובכה.

לאחר השיעור הביא מאן דהוא את ההקלטה של הראיון שנערך עם דוצי ברדיו 'קול חי'. כולם הסתופפו מול מכשיר ההקלטה, והקשיבו בדמעות. קשה היה לעצור את הסכר. כולם בכו. כולם הזדהו. כולם, לרגע אחד, היו דוצי.

היו ברוכים, חברים גבורי החיל.



















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד