י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

כשהגר"ח קנייבסקי התעמק ב'הדרן' החב"די

הרב מאיר אליטוב לקח על עצמו פרויקט: להוציא לאור את ההדרנים של האדמו"ר מליובאוויטש על סוגיות הש"ס, בצורה מסודרת לפי כרכים • השבוע הוא התקבל אצל הגר"ח קנייבסקי והאדמו"ר מצאנז

הרב מאיר אליטוב אצל הגר"ח קנייבסקי
הרב מאיר אליטוב אצל הגר"ח קנייבסקי

הרה"ג הרב מאיר אליטוב הוא חסיד חב"ד, תלמיד חכם, אשר חיבר סדרת ספרים בשם 'דעתן עלך' ו'הדרן עלך', המגישה בפני לומדי הדף היומי וחובשי בתי בית המדרש את ההדרנים של האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל על הש"ס.

השבוע ביקר הרב אליטוב אצל הגר"ח קנייבסקי, ומסר לו את ספרו החדש 'דעתן עלך בבא קמא' המבאר ביסוד אחד, מתוך אחד ההדרנים של האדמו"ר מליובאוויטש, 16 סוגיות במסכת, תוך שהוא מתרץ קושיות רבות של ראשונים ואחרונים במסכת, ושופך אור חדש על כל מהלך הגמרא. הגר"ח עיין בספר, והודה לרב אליטוב תוך שהוא מבטיח לעיין בו עוד.

לקראת פרידה העניק הרב אליטוב לגר"ח את ספר ההדרנים על הרמב"ם של האדמו"ר זצוק"ל. הגר"ח, הידוע בספריו על הרמב"ם, עיין בספר ההדרנים, והודה לרב אליטוב על שני הספרים.

אמש (ג) נכנס הרב אליטוב אל האדמו"ר מצאנז, שהגיע לביקור מיוחד בביתר עלית, שם קיבל את חסידיו לעצה וברכה, ומסר לו את ספרו החדש.

בתחילת הפגישה סיפר הרב מאיר אליטוב לאדמו"ר על חוברות ההדרנים שיצאו לאור עד כה עבור לומדי הדף היומי.

ואז הפתיע אותו האדמו"ר ושאל: "אתה זה שולח לי את ההדרנים של הרבי?"

"אי אפשר היה להוציא הדרן אחד בספר אחד", הסביר הרב אליטוב. "כך הבשיל אצלי הרעיון להוציא הדרנים על כמה מסכתות, יחדיו, בהתאם לדבריו של הרבי".

האדמו"ר מצאנז התייחס לתוכנו של הספר ואמר: "על ספר כזה אפשר להתפלפל כל הלילה".

האדמו"ר בירכו בברכת שנה טובה ואיחל לו להוציא עוד ועוד ספרים על פי אותו רעיון על עוד ועוד מסכתות בש"ס.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד