ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

"הבן שלי אמר: אם אני נשאר איתך שנינו נמות" • ראיון וידאו מצמרר ובלעדי

שבועיים לאחר שטבע עם ילדיו בים המלח, ויומיים לאחר חתונת בתו, משחזר הרב אליהו איצקוביץ', בראיון ראשון ובלעדי לאתר 'בחדרי חרדים', את רגעי האימה לצד השמחה • רגע הטביעה: "חשבתי שאני מת כבר" • החתונה: "שמעתי מה הבת שלי אמרה, ושמחתי שהנחלתי לילדים אמונה בקב"ה" • ממעמקים קראתיך

"הבן שלי אמר: אם אני נשאר איתך שנינו נמות" • ראיון וידאו מצמרר ובלעדי
דוד קורן





קשה לשכוח. לפני כשבועיים פרסם אתר 'בחדרי חרדים' על טביעת משפחה מבני-ברק, שנסעה לפוש במימי ים המלח לרגל 'בין הזמנים'. שעה קלה לאחר פרסום הכתבה התברר, כי מימדי הטרגדיה גדולים בהרבה. אבי המשפחה, הרב אליהו איצקוביץ', אמור לחתן את בתו בעוד שבועיים. מקרה הטביעה הטראגי, במהלכה איבד האב את הכרתו, הותיר את המשפחה, ערב החתונה, שבורה ורצוצה.

ביום שני השבוע, נערכה החתונה. נגד כל תחזיות הרופאים, התעורר האב יום לפני החתונה, והחופה - שהתקיימה למרגלות בית החולים 'מעייני הישועה', בה השתתף האב, כשהוא מובל על כסא גלגלים - הציגה נס רפואי של ממש.

יומיים לאחר השמחה הגדולה, יצא צוות אתר 'בחדרי חרדים' אל החדר הקטן בבית החולים 'מעיני הישועה', שם מאושפז הרב איצקוביץ, וקיים עמו ראיון וידאו מרגש - ראיון שכולו חיזוק, אמונה וביטחון בקדוש ברוך הוא.


צעקתי למסוק: 'אתה הורג אותי'

• איך אירעה הטביעה?

"נסעתי עם ילדי ב'בין הזמנים' לים המלח. נכנסו לים, כשלפתע התחילה רוח חזקה לסחוף אותנו הרחק מהחוף. בני הצעיר, שראה שאני נסחף, תפס אותי, ומשך אותי עד למים הרדודים. ואז הוא אמר לי: 'אם אני אנסה למשוך אותך עוד, שנינו ניטבע. תמתין כאן, ואני אקרא לכוחות ההצלה'. הוא יצא מהמים, שתה משהו, והזעיק כוחות חילוץ, שפינו אותו מיד לבית החולים. דקות לאחר מכן, תוך שבשארית כוחותי אני משתדל שלא להיסחף עמוק לתוך המים, ראיתי שהגיעו למקום משטרה ואמבולנסים.

"השתדלתי שלא לאבד עשתונות, ולהישאר כמה שיותר קרוב לקו החוף. לפתע ראיתי מסוק, המנסה לנחות בחוף. הסיבובים של הפרופלר גרמו לו להשפריץ עלי מים עם מלח, וחשבתי שאני הולך למות. צעקתי למסוק: 'אתה הורג אותי'. והוא קרא לי: תחזיק מעמד עוד קצת. אחרי רגע, איבדתי את ההכרה. הייתי יותר משעתיים במים עם טמפרטורה של למעלה מ-40 מעלות, כבר לא הצלחתי לשרוד".

• מה הרגשת באותם רגעים? חשבת שאתה ברגעיך האחרונים?

"כל הזמן האמנתי בקדוש ברוך הוא. לא הפסקתי להאמין לרגע. הייתי בטוח שאני אנצל. צעקתי לרבש"ע, תציל אותי, אחרת אני מת. היינו לפני חתונה, והתפילה שלי הייתה שאזכה להשתתף בחתונה".

• איך הייתה ההרגשה להשתתף בחתונה?

"החתונה עשתה קידוש ה' גדול. רואים איך אנשים התרגשו. היה פה ציבור ענק. משהו שאל את הבת שלי איך את הולכת להתחתן, אז היא ענתה - וממש נהניתי שזכיתי שהם למדו ממני את הביטחון בקב"ה : "אני צריכה להתפלל על הרבה דברים לפני החתונה, אז אני אתפלל על הכל. גם על אבא שיזכה להשתתף בחתונה".


"הרגשתי שניצלתי רק בזכות הדורות הבאים"

• איך הרגשת לפני מספר ימים כשהתעוררת בפעם הראשונה?

"הרב (רבי דוד אבוחצירה. י.כ) הבטיח שאני אהיה בחתונה, ולילדים שלי מאוד חשוב שאני אהיה במצווה טאנץ. לבת היה מאוד חשוב החלק הזה. כמובן, החלק הרוחני שיש במצווה טאנץ, זכיתי לאחל לה לפני החופה את האיחולים הכללים, אחד מהם זה המסר שלי לילדים, שאנחנו לא שולחים ילד מהבית, אלא פותחים עוד סניף".

• האמנת שתזכה להשתתף בחתונה?

"נהנתי מאוד. בשבוע לפני זה שהייתי בבית החולים, חששתי שירצו לדחות את החתונה. ואני שמח שאשתי לא דחתה את החתונה. אנחנו לא עושים כאלה דברים. עשינו הכל כמו שצריך, אפילו שהייתי במצב הזה. היא הכינה את החתונה על הצד היותר טוב. במיוחד בחלק הרוחני, והגיעו גם ציבור גדול לשמוח ולרקוד".

• מה המסר שיש לך לומר לעם ישראל?

"חשבתי על זה כבר ששכבתי על המים, ואני אומר שמצווה לפרסם, אמי ז"ל סיפרה שאחותה טבעה בים, בהונגריה, לפני המלחמה. היא הייתה ילדה קטנה, והצליחו להציל אותה. האדמו"ר מסאטמר בדרשה הראשונה שלו אמר: שאם ילד ניצל מהמים זה רק בזכות ההורים. הרגשתי שאני אנצל רק כדי להמשיך את הדורות הבאים".




תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד