ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"ישראל חוותה הפיכה שלטונית"

ח"כ גולן: ההוכחה שנתניהו יצר את ההסלמה

ח"כ יאיר גולן טוען כי ראש הממשלה נתניהו יצר את ההסלמה מול חמאס באופן יזום כדי לשמר את שלטונו | "מדובר באיש מסוכן, חסר מעצורים, שלא יבחל בסיכון חיי אדם כדי להישאר בעמדת כוח"

ח"כ גולן: ההוכחה שנתניהו יצר את ההסלמה
יאיר גולן ובנימין נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת יאיר גולן (מרצ) מפרסם הבוקר (שלישי) פוסט פייסבוק בו הוא מאשים את נתניהו בכך שיצר את ההסלמה האחרונה מול חמאס לצרכים פוליטיים ומכנה זאת לא פחות מ"הפיכה שלטונית".

"מה שישראל חוותה בשבוע שעבר זו הפיכה", קובע ח"כ גולן. "יציאה למלחמה כדי למנוע את החלפת השלטון- גבעת הקפיטול פי אלף. אך בניגוד לגבעת הקפיטול, שם ניסיון ההפיכה היה גלוי ובוטה כלומר המון זועם שמסתער על בית הנבחרים, פה המצב מתוחכם הרבה יותר", טוען סגן הרמטכ"ל לשעבר.

לדברי ח"כ גולן, לא רק שנתניהו השתמש במצב שנוצר לצרכים פוליטיים, אלא פעל במכוון להדליק את השטח כדי לשנות את המציאות הפוליטית שהייתה נגדו: "נתניהו השתמש בשלל כלים, גלויים וסמויים, כדי להבעיר את השטח בדיוק בשבוע שבו אמורה הייתה להיות מושבעת ממשלת השינוי".

גולן מזכיר מאמר שנכתב מספר ימים קודם ההסלמה בו חזה ראש הממשלה לשעבר אולמרט את הצעדים שיעשה נתניהו כדי להציל את שלטונו: "אהוד אולמרט, רה"מ לשעבר, חזה במאמר בעיתון 'מעריב' כמעט אחד לאחד את המהלכים שיעשה נתניהו כדי למנוע את החלפת שלטונו. המפכ"ל הודה שבן גביר מנסה להצית בישראל 'אינתיפאדה יהודית'".

ח"כ ממרצ אף מביא את הסדר הכרונולוגי של האירועים שהובילו לדבריו להסלמה, כהוכחה לכך שנתניהו תכנן ויזם הכול: "כדי להבין את ההפיכה של נתניהו חשוב להסתכל על רצף האירועים שהובילו להתלקחות שמנעה את חילופי השלטון (הקרדיט לעיתונאית אורלי בר לב על איסוף ומיפוי הנתונים)":

13.4 המשטרה הציבה מחסומים בשער שכם, בניגוד לנהוג, ומלהיטה את השטח.

18.4 שליחיו של נתניהו מהימין הקיצוני, בן גביר וסמוטריץ', מגיעים לשער שכם ומלבים עוד את היצרים והאלימות בשטח.

24.4 לאחר שבועיים חסימה חסרת אחריות בשער שכם המחסומים מוסרים, התסיסה ממשיכה.

5.5 לפיד מקבל את המנדט.

5.5 בן גביר ונתניהו מעלים הילוך ובן גביר מבקר את ראש עיריית לוד (עוד לפני שהייתה שם אלימות) ואומר לראש העיר, מהליכוד, ״אנחנו השליחים שלכם״.

6.5 בן גביר מקים לשכה בשיח ג׳ראח תוך קריאת קריאות גזעניות ומתסיסות כלפי ערבים.

7.5 המשטרה יורה רימוני הלם לתוך מסגד אל אקצה.

7.5 השטח בוער, פרעות בירושלים, ואז נתניהו מצהיר שחמאס ירה על ירושלים וקורא לבן גביר להתפנות.

8.5 היום הקדוש ביותר בראמדאן. נתניהו והמשטרה חוסמים אוטובוסים של מתפללים צמים בדרכם לירושלים. הם משאירים את מצעד הדגלים, שידע כאירוע אלים וגזעני שמתסיס את השטח, על כנו.

10.5 יום ירושלים. המשטרה שוב נכנסת וזורקת רימוני הלם בתוך מסגד אל אקצה.

10.5 מצעד הדגלים אמור להיוותר על כנו עד לרגע האחרון ולעבור באזורים הכי מתסיסים בעיר העתיקה, בגלל התראות ביטחוניות נתניהו מחליט לשנות את תווי המצעד ברגע האחרון.

10.5 רקטה משוגרת לקריית ענבים, ירושלים.

11.5 המדינה בוערת, ירי על כל רחבי ישראל, התלקחות בערים המעורבות ואלימות קשה מצד ערבים ויהודים, בן גביר מגיע לערים מעורבות עם כהניסטים ופורעים יהודים להלהיט עוד את היצרים.

"נתניהו הצית את השטח באמצעות שליחים, המשטרה, בן גביר, מצעד הדגלים ורק באיחור ניכר ניסה להוריד את הלהבות", טוען ח"כ גולן. לדבריו, "זהו האליבי שהשופרות בתקשורת מעבירים לציבור פעם אחר פעם כדי לטשטש את אחריות נתניהו למצב".

לדברי גולן, "נתניהו ידע היטב שמעשיו ויקטינו את הסיכוי להחלפת השלטון, ראשית על ידי יצירת חיץ בין המפלגות הערביות לגוש השינוי על ידי ליבוי שנאה בין יהודים לערבים, ושנית על ידי הפעלת לחץ על בנט להתקפל מהמהלך".

"ח"כ גולן מסכם וכותב על נתניהו: "מדובר באיש מסוכן, חסר מעצורים, שלא יבחל בסיכון חיי אדם כדי להישאר בעמדת כוח. עלינו לעשות הכול כדי להחליף את השלטון".

יאיר גולן בנימין נתניהו איתמר בן גביר שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 60 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד