ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בעקבות האסון בקרלין

בחסידות הגדולה בישראל החליטו: אין יותר פרנצ'עס בטישים ובחתונות

האסון הקשה בערב חג השבועות בקריסת הפרנצע'ס בחצר חסידות קרלין בגבעת זאב הכניס את עולם החסידות לחשיבה מחדש סביב נושא בניית טריבונות בטישים ובחתונות והצורך לבדוק את תקינותם. בחצר חסידות גור כבר החליטו על איסור שימוש. כל הפרטים בפרסום ראשון ב'בחדרי חרדים' 

בחסידות הגדולה בישראל החליטו: אין יותר פרנצ'עס בטישים ובחתונות
פרנצ'עס בחסידות גור צילום: ארכיון בחדרי

פרסום ראשון: בעקבות אסון הטריבונות בחצר חסידות קרלין סטולין בערב חג השבועות הוחלט בחצר חסידות גור - החסידות הגדולה בישראל שמעתה לא יהיו פרנצ'עס כלל בבית המדרש לא בטישים ולא בחתונות. 

מדובר בתקדים בחסידות וזאת למרות שכל הפרנצ'עס תוכננו ונבנו על ידי ובאישור מלא של מהנדסי בטיחות מהמחמירים ביותר.

לדברי גורמים בחסידות ששוחחו עם 'בחדרי חרדים: "גזרו על סנדל המסומר משום מעשה שהיה", מנמקים בחסידות את ההוראה הדרמטית שהגיע בהוראתו של האדמו"ר מגור. 

בחסידות גור יקיימו ביום רביעי בשבוע הבא חתונה גדולה לנין האדמו"ר מגור ושם לראשונה צפויים לחגוג ללא הפרנצ'עס שנמצאים משני הצדדים בבית המדרש בנוסף לאלפים בבית המדרש והקהל שנמצא בגלריות של בית המדרש החדש. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי כבר אמש ביקרו אנשי ביטחון ובהם קבטי"ם בחצרות בערים מעורבות לבדוק את תקני הטריבונות. הבוקר גם הגיעו משטרה למרכזי חסידויות בבני ברק ובירושלים. 

כזכור, באסון בקרלין נהרגו ל"ע הבחור מאיר יחיאל מיכל גלויברמן ז"ל בן ה - 13 תלמיד תלמוד תורה קרלין בביתר והאברך הרב מרדכי בנימין רובינשטיין ז"ל בן ה- 23 לצד עשרות שנפצעו במצב קשה ובינוני. 

 

אסון מירון תשפ"א קרלין סטולין חסידות גור פרנצ'עס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד