י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

'קבלת התורה' בפנמה: הגראי"ל נאם והיהודים בכו • בלעדי

מסעו של הגראי"ל בארצות אמריקה נמשך: אתמול הייתה התחנה - הרפובליקה של פנמה • בבית הכנסת המרכזי התרכזו מאות יהודים נרגשים עד דמעות, למראה הגראי"ל נכנס בשערי בית הכנסת • תיעוד

הגראי"ל מתקבל בפנמה. צילום: בלעדי לבחדרי חרדים
הגראי"ל מתקבל בפנמה. צילום: בלעדי לבחדרי חרדים

מסעו של הגראי"ל שטיינמן לארצות אמריקה שנפתח במוצ"ש, הגיע אתמול למדינת פנמה. הרפובליקה של פנמה, היא המדינה הדרומית והמזרחית ביותר באמריקה המרכזית. המדינה שוכנת לחופי הים הקריבי והאוקיינוס השקט, וגובלת ביבשה בקולומביה ובקוסטה ריקה.

הקהילה היהודית במקום מונה מעל עשרת אלפים נפש, והיא הגדולה ביותר באזור הכולל את מרכז אמריקה, הקאריביים, וקולומביה השכנה מדרום. בפנמה סיטי מספר בתי כנסת ובתי ספר יהודים והיא נחשבת לאחת הקהילות האמידות.

בבית הכנסת המרכזי של המדינה, התרכזו לקראת הצהרים מאות יהודים, כאשר המקום כולו היה מלא עד אפס מקום ביהודים נרגשים עד דמעות, למראה של הגראי"ל נכנס בשערי בית הכנסת.

היה זה מעמד בלתי נשכח של 'קבלת התורה', כאשר הגראי"ל חיזק ועודד את היהודים בשמירת התורה והמצוות, חיזוק וביצור מסורת אבותינו גם בהיותם בגולה.

בעיני רבים מהיהודים נקוו דמעות של התרגשות ושמחה, כשהם ניגשים בחרדת קודש ללוות את הגראי"ל ביציאתו מבית הכנסת, זוכרים את היום שייחרט ללא ספק בדפי ההיסטוריה של המדינה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד