י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שיקולי השקעות

גרמניה: גן עדן למשקיעי הנדל“ן הישראלים

בעולם השיקולים של המשקיעים ישנם גורמים שונים הקשורים לאחוזי תשואה, סיכון, מגמות עתידיות בשוק ואסטרטגיה עסקית. המשקיעים הישראלים אינם מוגבלים לשוק הישראלי ורבים מהם מחפשים אחר השקעות בחו“ל

גרמניה: גן עדן למשקיעי הנדל“ן הישראלים
יועץ השקעות צילום: PEXELS

יזמים ומשקיעים בתחום הנדל“ן תמיד מחפשים אחר ההזדמנויות המשתלמות להשקעות. בעולם השיקולים של המשקיעים ישנם גורמים שונים הקשורים לאחוזי תשואה, סיכון, מגמות עתידיות בשוק ואסטרטגיה עסקית. המשקיעים הישראלים אינם מוגבלים לשוק הישראלי ורבים מהם מחפשים אחר השקעות בחו“ל. למשל אחד השמות המוכרים בתחום הוא איש הנדל“ן יצחק תשובה.  תשובה התפרסם בעיקר בזכות השקעותיו בצפון אמריקה, באמצעות חברת אלעד גרופ. תשובה הוא דוגמה טובה למגמה; לאחר שניהל השקעות בהיקפים אדירים בצפון אמריקה,  בשנים האחרונות הוא מנהל גם השקעות רבות באירופה באמצעות חברת הנדל“ן אלעד אירופה. דבר המעיד גם על העלייה באטרקטיביות והעניין בשוק האירופאי.

אירופה מאוד אטרקטיבית עבור משקיעי הנדל“ן הישראלים, אך נראה שישנו עניין מיוחד בגרמניה. אנו אומרים זאת על סמך היקפי הפעילות וההשקעות שאנו רואים בגרמניה. כמו למשל  אלו של חברת סאמיט גרמניה, בבעלותו של איש הנדל“ן הישראלי זוהר לוי, או הפעילות הענפה של אמיר דיין המרבה לעסוק ברכישה והשבחה של נכסי נדל“ן בגרמניה. יש לציין שהם לא היחידים, אנו יכולים לראות גם שמות נוספים מוכרים, וגם אחרים השומרים על פרופיל נמוך.

למה דווקא גרמניה

בעוד המספרים מוכיחים כי מדובר בהיקפי השקעות גדולים, נשאלת השאלה מדוע דווקא גרמניה. חלק מהתשובות הן ברורת מאליו, אחרות דורשות התבוננות עמוקה יותר אל שוק הנדל“ן והכלכלה הגרמנית.

גרמניה היא אחת הכלכלות החזקות באירופה ובעולם כולו, ובאופן טבעי יש בה פוטנציאל רב. היא נענית משיעורי צמיחה גבוהים וגם יציבות פוליטית. כמו כל מדינות העולם גם גרמניה נפגעה ממשבר הקורונה, אך נראה שהיא אחת המובילות מבחינת נכונות הממשלה למצוא דרכים יצירתיות להתניע מחדש את השוק ולעודד השקעות. יתכן גם שישנם מניעים פסיכולוגיים; הישראלים הראשונים שנכנסו לשוק הנדל“ן הגרמני זכו להצלחה גדולה ובאופן טבעי הדבר מעורר את תשומת לבם של משקיעים אחרים. אפשר להוסיף לרשימה גם סיבה טכנית, סיבה הנכונה לגבי אירופה באופן כללי - המדינה והיבשת כולה נגישות מאוד עבור המשקיעים וניתן להגיע בטיסה קצרה. דבר המקל על ניהול העסקים והמעורבות בפרויקטים.

יתרונות אחרים של השקעות בגרמניה נובעות ממאפייני הכלכלה הגרמנית והבעיות ממנה היא סובלת. מי שידע לזהות את ההזדמנויות בשוק יכל להבחין כבר לפני כמה שנים כי ישנו עודף ביקוש למשרדים בגרמניה, דבר אשר הביא לגאות במחירי השכירות בענף זה. בשנים האחרונות ראינו עלייה עקבית במחירי השכירות של שטחי משרדים, למשל בשנת 2019 נרשמה עלייה של 9% ואף אחוזים גבוהים יותר בערים המרכזיות (למשל 25% בברלין). אלו כמובן המספרים אשר אפיינו את השוק הגרמני לפני הקורונה ומוקדם לדעת מה צפוי להתרחש בשנים הקרובות. יתכן שמשקעים ישראלים מובילים, כמו אלו שהוזכרו ואחרים, ינצלו את ההזדמנות על מנת למצוא הזדמנויות השקעה חדשות דווקא בזמן זה.

 

 

 

 

 

 

 

השקעות השקעות בחו"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד