י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הוטל צו איסור פרסום

האסון בקרלין: החוקרים אספו ראיות • תיעוד

המשטרה ממשיכה בחקירת האסון הכבד בבית המדרש של חסידות קרלין סטולין בגבעת זאב | במקביל, בית המשפט הטיל צו איסור פרסום על החקירה | קציני החקירה הגיעו היום לזירת האסון: "הגענו להתרשם מהזירה. בהמשך תתואם ישיבה עם פרקליט מחוז ירושלים לצורך המשך החקירה"

האסון בקרלין: החוקרים אספו ראיות • תיעוד
החוקרים בזירת האסון צילום: דוברות המשטרה

חוקרי המשטרה הגיעו הבוקר (שלישי) לבית ההמדרש של חסידות קרלין סטולין, בו התרחש שלשום (ליל חג השבועות) אסון קריסת הפרנצ'עס במהלכו נהרגו יחיאל מיכל גלויברמן ז"ל בן ה-13 שחגג רק בשביעי של פסח את שמחת בר המצווה שלו והרב מרדכי בנימין רובינשטיין ז"ל מחסידי קרלין סטולין והוא בן 23. כפי שדווח אתמול, החקירה הוטלה על יחידת ההונאה של מחוז ת"א.

הבוקר הטיל בית משפט השלום בתל אביב צו איסור פרסום על כל פרטי החקירה. מהמשטרה נמסר כי חוקרי יחידת ההונאה של מחוז ת"א ממשיכים באיסוף הממצאים במקום האירוע, לצד תיעוד וניתוח ראיות ע"י חוקרי הזיהוי הפלילי במקום, לבחינת נסיבות האסון.

כאמור, החקירה מנוהלת ע"י צוות חקירה מיוחד שהוקם ביחידת ההונאה של מחוז ת"א בליווי קצין האח"מ המחוזי-נצ"מ דוד שריקי ובהמשך ייערך דיון בפרקליטות מחוז י-ם, בהתאם לממצאים שיאספו.

"חקירת קריסת הטריבונה הוטלה על מחוז תל אביב", אמר הבוקר קצין האח"מ המחוזי, נצ"מ דוד שריקי בזירת האסון. "החקירה תנוהל באמצעות יחידת ההונאה במחוז תל אביב. היום הגענו עם צוותי החקירה לכאן".

"הגענו גם להתרשם מהזירה יחד עם נציגי הפרקליטות בירושלים וגם לאסוף ממצאים ומסמכים. בהמשך תתואם ישיבה עם פרקליט מחוז ירושלים לצורך המשך החקירה", סיכם.

כפי שדווח אתמול, במשטרה חוקרים מדוע האירוע התקיים למרות האזהרות של ממונה הבטיחות במועצה המקומית גבעת זאב ושל כבאות והצלה. במכתב ששיגר הממונה, דוד זקן, הוא הציב מספר תנאים לקיום האירוע. "לקיום אירוע המוני ישנם כללים ברורים ותקן ישראלי", כתב זקן במכתב ששיגר.

את המכתב שיגר זקן לכלל הגורמים, ביניהם הנהלת החסידות, משטרת ישראל וכבאות והצלה. דדי שמחי, נציב כבאות והצלה, אמר כי המועצה קיבלה אזהרות מפני קיום האירוע. במכתב ששוגר מכבאות והצלה למועצה נכתב: "הובא לידיעתנו כי מתוכנן להתקיים אירוע המוני של קהילת קרלין סטולין במבנה הנמצא בהליכי בנייה במהלך חג השבועות"

 

קרלין גבעת זאב חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד