י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ילדי גנים חרדים יניפו דגל ויעמדו בצפירה • גפני: זה רק פיילוט

פשיטת רגל? שלושה גנים חרדים בהרצליה, שהופעלו על-ידי החינוך העצמאי, נכנסו לפיילוט חדש: יחגגו יום העצמאות, יעמדו בצפירה ביום הזיכרון, ויניפו דגל ישראל • ראש העיר: "דרך מצוינת לקרב הציבור החרדי" • ח"כ גפני, שהיה שותף למו"מ: "זה רק פיילוט. הרחבתו תלויה בגדולי התורה"

ילדים חרדים. צילום אילוסטרציה
ילדים חרדים. צילום אילוסטרציה

שלושה גני ילדים חרדים בהרצליה, שעד לאחרונה הופעלו על ידי החינוך העצמאי, נכנסו לפיילוט חדש בשיתוף עם העירייה, במסגרתו יחגגו יחד עם הגננות את יום העצמאות, יעמדו בצפירה ביום הזיכרון ויונף בהם דגל ישראל.

ראש העיר הרצליה, יעל גרמן, אומרת כי הרעיון לצרף את הגנים לחינוך ממלכתי עלה לפני כשנתיים, כאשר התושבים החרדים בעיר ביקשו סיוע בתקציב ובתחזוקת המבנים.

"התנאים הפיזים בגנים היו גרועים", אומרת גרמן ל'ידיעות אחרונות', "ולכן הם לא קיבלו רשיונות. אמרתי להם שאנחנו נפתור להם את כל הבעיות והם בתמורה, יקבלו את ערכי מדינת ישראל".

יצויין כי במקביל להצטרפות לפיילוט, תכלול תוכנית הלימודים את כל התכנים החרדים.

"זהו חידוש מרענן ומשמעותי ואנו בוחנים אותו", אמר חבר הכנסת משה גפני שהיה שותף למשא ומתן שארך כשנתיים. "אני מעריך שלא יהיו הרבה מחלוקות משום שבכל מקרה בגני הילדים החרדים מלמדים חשבון ועברית. ביום העצמאות יש המניפים דגל, ביום הזיכרון יש העומדים בצפירה ויש שקוראים תהילים.

"מבחינתנו", מוסיף גפני, "החידוש הוא בכך שלראשונה, גנים חרדים עוברים למתכונת עירונית. נקפיד שלא תהיה פגיעה במהות".

בימים הקרובים יחלו הגננות החרדיות לעבור השתלמויות של משרד החינוך. "זוהי דרך מצוינת לקרב את הציבור החרדי ולהגיע להבנות בישראל השסועה", אומרת גרמן, שנבחרה לראשות העיר מטעם מפלגת מר"צ, "אלו הילדים שלנו ומגיע להם שוויון הזדמנויות".

ח"כ גפני הבהיר, כי מדובר בפיילוט בלבד וכי הרחבתו תלויה בהצלחתו ובהחלטת גדולי התורה.

דוברו של גפני אומר בתגובה לפרסום: "אין ולא יהיה כל שינוי בתכנים שנלמדו בגנים הללו עד היום. מה שהיה קודם הוא מה שיהיה גם כעת. העצמאות הפדגוגית נותרת בעינה, הפיילוט הוא בכך שמדובר בגנים עירוניים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד