ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
רוצים אבל עושים שרירים

חמאס: היינו מוכנים להפסקת אש אבל לא לדרישת ישראל

בכיר בחמאס אומר בשעות האחרונות: "היינו מוכנים להפסקת אש, אך ישראל דרשה שנפסיק שעתיים שלוש שעות קודם". כך צוטט בניו יורק טיימס

חמאס: היינו מוכנים להפסקת אש אבל לא לדרישת ישראל
מטח רקטות מעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

מוסא אבו מרזוק, בכיר חמאס אומר בשעות האחרונות ל'ניו-יורק טיימס': "היינו מוכנים להפסקת אש, אך ישראל דרשה שנפסיק שעתיים שלוש שעות קודם ואז גם היא תבחן את צעדיה. אמרנו שאנחנו מוכנים להפסקת אש הדדית ובו זמנית".

פקיד בכיר שלוקח חלק בניסיונות להביא להפסקת אש בין ישראל לארגון הטרור חמאס, אומר ל'ניו יורק טיימס' כי מצרים והאו"ם פועלים יחד למען "להחזיר את הרוגע".

הפקיד דיבר בתנאי אנונימיות, "מכיוון שהמשא ומתן עדין מאד מבחינה פוליטית", הוא אמר כי בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק, אמר כי קטאר מעורבת גם היא במאמץ להביא לרגיעה.

ה'טיימס' מצטט גורם בכיר בממשלת ישראל, המשתתף בדיונים על הפסקת אש גם הוא דיבר בתנאי אנונימיות, ואמר כי "ישראל עדיין לא מוכנה להפסקת אש, אך הודה כי זה עשוי להיות בקרוב".

אבו מרזוק אמר כי חמאס מוכן להפסקת אש עם ישראל, אך לדבריו, ממשלת ישראל דורשת מחמאס להפסיק את האש באופן חד צדדי למשך שעתיים-שלוש לפני שישראל תחליט אם היא תעשה זאת - עמדה שתיאר כ"עקשנית" וחמאס סירב לכך, "הסכמנו לסיום המלחמה בצורה בו זמנית והדדית", אמר. הוא רמז כי "הסלמה חדשה אפשרית אם ישראל תקדם פינוי של כמה משפחות פלסטיניות במזרח ירושלים" או "תפעל באלימות נגד פלסטינים במסגד אל אקצה בירושלים", שני נושאים שמילאו תפקיד בהסלמה האחרונה.

ה'טיימס' מצטט את הפקיד הישראלי שהזהיר מפני הפסקת אש מוקדמת מדי, וטען כי "חמאס ינצל הסדר כזה על ידי התארגנות מחדש ותקיפת ישראל".

חמאס הפסקת אש שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד