י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בעקבות אסונות מירון וקרלין

הח"כ הרפורמי מציע: אירועים גדולים רק באישור

ח"כ גלעד קריב, ראש התנועה הרפורמית בישראל דואג לשלומם של החרדים ומניח על שולחן הכנסת הצעת חוק חדשה, שתחייב אישור בטיחות לקיום טקס דתי שמשתתפים בו מעל 500 איש,  בדומה לכל אירוע תרבות וכל פעילות אחרת | הסיכויים שהחוק יעבור שואפים לאפס

הח"כ הרפורמי מציע: אירועים גדולים רק באישור
חסידים על טריבונה צילום: אהרן קראהן, פלאש 90

ברקע האסון במירון ואסון הפארענצ'עס בקרלין בערב חג השבועות, נציג הרפורמים בכנסת, חבר הכנסת גלעד קריב הניח על שולחן הכנסת, הצעת חוק חדשה, שתחייב אישור לאירועים דתיים מעל 500 איש.

על פי הצעת החוק, אירועים דתיים בהם משתתפים יותר מ-500 איש יוכרחו לקבל אישור מיוחד ולא יקבלו פטור גורף כפי שקיים היום, ורק בהינתן האישור שיצטרך להתקבל בכל טקס דתי כולל תפילה, או חתונה הטקס יאושר וייצא לדרך. 

הצעת החוק באה במטרה לתקן את חוק רישוי עסקים. כך, שבדומה לכל אירוע תרבות וכל פעילות אחרת, גם אירוע דתי גדול יצטרך מהלך של רישוי עסקים. לטענת קריב, זו הדרך להבטיח את הבטיחות בבתי כנסת ובאירועים דתיים גדולים. אגב - הצעת החוק פוטרת באופן מפורש הלוויות כי לא ניתן כמובן לתכנן אותן מראש.

בדברי ההסבר להצעת החוק כתב ח"כ קריב: "רמת הפיקוח והבקרה על אירועים דתיים בישראל נמוכה מדי, ראינו את זה באסון הכבד בהילולת ל"ג בעומר במירון, וגם באירוע קריסת הטריבונות בחסידות קרלין בערב חג השבועות. לממשלת ישראל יש חובה להגן על הציבור באירועים דתיים בדיוק כפי שהממשלה מגנה על משתתפים באירועי חינוך ותרבות, כמו הופעות וקייטנות. העובדה שישנם גורמים אינטרסנטים שאינם מעוניינים בפיקוח זה, רק מוכיחה שיש לתקן את הליקוי בחוק".

חסידות קרלין אסון מירון תשפ"א הצעת חוק גלעד קריב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד