ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
התבטאות מקוממת

המפכ"ל מעורר סערה: "טרוריסטים משני הצדדים" • צפו

לצד הכשלים בזה אחר זה תחת פיקודו, המפכ"ל יעקב שבתאי מסתבך הערב עם אמירה מקוממת. לאחר מפגש עם מנהיגים מחברה הערבית בלוד אמר כי המשטרה תטפל במתפרעים במגזר היהודי ובמגזר הערבי וכינה את שני הצדדים "טרוריסטים" | בנוסף אמר: "מה עשינו? חצצנו בין הניצים" • צפו בדבריו

המפכ"ל מעורר סערה: "טרוריסטים משני הצדדים" • צפו
המפכ"ל קובי שבתאי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על רקע הדעיכה בעימותים בערים המעורבות, הערב (שלישי) מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי נועד עם מנהיגים בחברה הערבית בעיר לוד, והודיע כי המשטרה תטפל בפורעים משני הלאומיים.

"אנחנו לא נרפה, אנחנו נמצה את הדין עם כל מי שהפר את הסדר", אמר והמשיך, "וזה לא משנה אם הם יהודים או ערבים. אנחנו כבר במהלך הימים האחרונים ביצענו לא מעט מעצרים, נמצה את הדין עם כל הטרוריסטים, משני הצדדים".

הוא המשיך וטען: "אלה אנשים שהפרו את השלווה של כולנו, תפקידנו הוא להוקיע אותם מהחברה. הגענו למצב שלא היה לו תקדים במדינת ישראל על הוצאת צו על מניעת תנועה. הצעד הזה היה צעד חריג. מי שראה את כל המערך ראה שהמערך היה גדול מאוד".

לדברי שבתאי: "מה עשינו? חצצנו בין הניצים. התובנות של שני הצדדים מתחילים להפנים אותם. האירועים יצרו פער, תהום. היו משקעים אבל היה פה דו קיום שהיווה דוגמא להרבה מקומות בישראל. הזעזוע הזה שקרה, ייקח הרבה זמן לשקם את היחסים", הוסיף.

"אנחנו אחרי שבוע לא פשוט. לא לתושבים ולא למשטרת ישראל", סיפר המפכ"ל והמשיך, "האירועים שהתחילו פה בלוד, אותה חבית חומר נפץ שהתנפצה, הקרינה לכל רחבי מדינת ישראל".

"אין ספק שמבחינת העיר, אני חושב שאתם חוויתם פה סדרי גודל של כוחות שלא היו אי פעם בעיר הזו, אבל זה חלק מהמחויבות שלנו לעשות כל שביכולתנו על מנת להשיב את הסדר על כנו", אמר.

"פה מגיע גם החלק שלכם. כי לבד משטרת ישראל לא תוכל לטפל בסוגיה הזו. אם מישהו יחרוג מהנורמה - התפקיד שלי בתור המפכ"ל הוא לשים עליו את היד", סיכם המפכ"ל שסופג לא מעט ביקורת בימים אלה ומנסה להסיט אותה לעבר גורמים אחרים כדוגמת ח"כ איתמר בן גביר שלדבריו מתסיס את השטח.

קובי שבתאי מפכ"ל המשטרה אלימות ערבית לוד התבטאות מקוממת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד