י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
נאום הטרוריסטים מסעיר

השר אוחנה נגד המפכ"ל: התבטאות מקוממת

לאחר שהמפכ"ל יעקב שבתאי התבטא כי ישנם "טרוריסטים משני הצדדים", במחנה הימין תוקפים: "ככה נראה מפכ"ל שיורק בשידור חי בפרצופו של עם ישראל" | באופן חריג גם השר לבט"פ אמיר אוחנה, הממונה על שבתאי, תקף: "התבטאות שלא הייתה צריכה להיאמר"

השר אוחנה נגד המפכ"ל: התבטאות מקוממת
אמיר אוחנה / מפכל המשטרה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במסגרת ניסיונות החזרת השקט והדו-קיום, הערב (שלישי) מפכ"ל משטרת ישראל רב ניצב יעקב שבתאי הגיע למפגש עם מנהיגים מהחברה הערבית בלוד, ושוחח איתם על ההתפרעויות בעיר וברחבי הארץ.

בעיצומו של הנאום, טען שבתאי כי ישנם "טרוריסטים משני הצדדים", וכי המשטרה תטפל בשניהם, מה שהוביל לגל תגובות תקיפות במחנה הימין, ואף כמה חברי כנסת ובכירים במערכת הפוליטית התגייסו לעניין.

"‏התבטאות מקוממת של המפכ"ל שלא הייתה צריכה להיאמר", תקף באופן חריג השר לביטחון פנים אמיר אוחנה והמשיך, "כדי לטפל בבעיה צריך להכיר בה: פורעים ערבים תקפו יהודים, שוטרים, בתי כנסת".

"המדיניות היא לנהוג בתקיפות מול הפורעים הטרוריסטים. אין ולא הייתה סימטריה. כן, גם המעטים שתקפו ערבים – יטופלו בחומרה.
מפה ועד "שני צדדים" – ארוכה מאוד הדרך", הוסיף.

יו"ר 'הציונות הדתית', חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ תקף גם הוא את שבתאי: "‏ככה נראה מפכ"ל שיורק השידור חי בפרצופו של עם ישראל, שבמשמרת שלו מוכה ומותקף ונרצח, ורכושו נבזז ונשרף, והוא מאבד את הביטחון האישי שלו וחי במצור בישובים שלמים שנשארים מנותקים לילות שלמים".

הוא המשיך: "היחס המעוות הזה ערכית ומעשית מסביר, כמובן, את כשלונה המהדהד של המשטרה בהשבת השקט והביטחון ‏דרג מדיני שמשאיר אותו בתפקידו ומפקיר את עם ישראל לאזלת היד שלו אחראי בדיוק כמוהו ולא ראוי להישאר בעצמו בתפקידו".

"‏אדוני מפכ״ל המשטרה, ביקרתי היום בלוד. ההצהרה שלך בדבר ניצים משני הצדדים מנותקת מהמציאות בשטח", כתבה בכירת 'ימינה' איילת שקד והמשיכה, "בתי כנסת שרופים, דירות שרופות של יהודים ותחושת פחד ואימה של תושבים יהודים מהשכנים בבניין".

"טאטוא הבעיות של הערים המעורבות מתחת לשטיח לא יפתור אותן, מבצע נחוש ותקיף של איסוף נשקים - כן", טענה שקד.

גם יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר תקף: "נאום המפכ"ל מביך. ההשוואה בין שני צדדים, "בין ניצים" הינה השוואה שמעוותת את המציאות ופוגעת במדינת ישראל ובעם היהודי כולו".

"אין כאן שני צדדים אלא יש צד אחד שהוא אלים ובריון (לא כל הערבים, אבל לצערי לא מעט) וצד אחר שהוא מותקף והקורבן, חבל שהמפכ"ל מתנהג כאילו הוא מהאו"ם", הוסיף.

מנגד לחברי הכנסת המזוהים עם הימין, כמה אנשי תקשורת, משני צידי הקשת הפוליטית, הגיבו לנאום: "‏אמירה נכונה מאוד של מפכ"ל המשטרה", צייץ כתב המשפט של 'חדשות 13', אביעד גליקמן והמשיך, "אכן חובה לטפל בטרוריסטים משני הצדדים".

"המפכ"ל לא עשה סימטריה ולא השווה בין מי שתקף יותר או פחות. ההתנפלות המכוערת עליו מראים כי בשביל השניים אסור כנראה להגיד שבמדינת ישראל יש גם טרוריסטים יהודים", טען גליקמן.

איש התקשורת שמעון ריקלין מ'ערוץ 20' צייץ: "‏ערב טוב לקובי שבתאי. לא כתבתי לך עד עתה כי אתה חדש וקיוויתי שאתה לומד וכאחד שבא מהשטח תעשה סדר. הייתי בלוד. לא אתה ולא פקודיך תפקדו".

"‏פשוט לא ייאמן איך בשניה חצי מהפיד מתנפל על המפכ"ל בחמת זעם. גם הוא לא טוב לכם? את מי תאשימו? הרי הוא נטו מינוי של אוחנה ונתניהו, ועוד מינוי מפתיע כזה. יואו, איזה תסכול", כתב העיתונאי ברוך קרא.

אמיר אוחנה קובי שבתאי התבטאות מקוממת מפכ"ל המשטרה שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד