י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"נהרגת על קידוש השם"

פרעות תשפ"א: מאות ליוו למנוחות את הקדוש יגאל יהושע הי"ד

מאות ליוו אחה"צ את הקדוש יגאל יהושע הי"ד בלוד,  אחיו ספד לו ואמר: "רצחו אותך רק כי אתה יהודי" וסיפר: "האמנת בדו-קיום, אמרת 'לי זה לא יקרה'" • צפו

פרעות תשפ"א: מאות ליוו למנוחות את הקדוש יגאל יהושע הי"ד
הלוויתו של יגאל יהושע הי"ד צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

מאות ליוו היום (שלישי) את הקדוש יגאל יהושע הי"ד בן ה-56 שנרצח על ידי ערבים שביצעו בו לינץ' בשבוע שעבר. הוא הובא למנוחות בלוד.

"האמנת בדו קיום, אמרת 'לי זה לא יקרה'", ספד לו אחיו, אפי יהושע, "חשבת שאם רק תוציא את הראש ויראו מי אתה - הכול יהיה בסדר".

הוא המשיך וסיפר: "מיום רביעי בבוקר חיכיתי לך שעה-שעה שתתעורר. אבל לא הזזת אצבע ולא אמרת מילה. שילמת בחייך והענקת חיים לאנשים אחרים בזכות תרומת איבריך".

"אני לא סולח לאלה שפגעו בך. ומי שייתפס וימצו איתו את הדין - נבקש שייענש בחומרה", אמר האח השכול.

גם ראש העיר לוד, יאיר רביבו, ספד ליגאל בהלוויה ואמר: "יגאל, אתה הרוג מלכות, נהרגת על קידוש השם. על שום מה רצחו אותך, יגאל? רק כי אתה יהודי. המחבלים הפורעים עמדו, ומישהו סימן להם - זה יהודי וזה לא".

"מישהו סימן אותך, בדיוק כמו בתקופות האיומות שלנו בגלות שנשבענו שלא יחזרו יותר. עשרות רבות של רכבים חטפו את האבנים האלה בשבוע האחרון. לרובם היה נס, אבל אותך בורא עולם רצה לידו. אנחנו כאן כדי לומר עם ישראל חי. לא נוותר, לא נוריד ראש. ננציח את שמך בעיר לוד כיהודי גאה. השם יקום דמך", סיכם.

 

העיר לוד רצח לאומני לינץ הלוויה יגאל יהושע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד