י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הקול היהודי

ראש הממשלה תקף את ישראל - חבר הפרלמנט עזב במחאה

חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב, עזב בחמת זעם את מליאת הפרלמנט, כאשר ראש ממשלת צרפת נאם ותקף את ישראל | חביב: "דרכו, זה הקול של צרפת שמתבטאת! זה היה 3 דקות של נאום נגד ישראל, וחצי משפט של תמיכה כמעט בכוח. איזו אכזבה"

ראש הממשלה תקף את ישראל - חבר הפרלמנט עזב במחאה
ראש ממשלת צרפת, ז'אן קסטקס צילום: מתוך הטוויטר שלו

ראש ממשלת צרפת, ז'אן קסטקס נשא אתמול (שלישי) במליאת האסיפה הלאומית בצרפת נאום פרו-פלסטיני, בו העביר את כל האחריות למצב על ישראל. חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב, שמייצג בין היתר את 150 אלף הצרפתיים המתגוררים בישראל עזב את המליאה במחאה.

בנאומו התייחס ראש הממשלה באופן רשמי ל"שני הצדדים" ו"לכלל השחקנים", אך בפועל הוטחה ביקורת אך ורק על הצד הישראלי בלי שום התייחסות לסבלם של תושבי ישראל. "אנו אכן מודאגים מגורל האוכלוסיות האזרחיות בעזה, שכבר סובלות כפי שאתם יודעים מ-15 שנה של סגר, סיבוב האלימות אינה עוצרת בעזה" אמר ראש ממשלת צרפת והוסיף: "בכמה ערים ישראליות, המתיחות בין האוכלוסיות הגיעה לשיא חסר תקדים של אלימות. בגדה המערבית, בירושלים העימותים בין פלסטינים, מתנחלים וכוחות הביטחון הישראליים הולכים וגוברים. מול המצב הזה, קודם כל, צרפת קוראת בצורה מאוד תקיפה לכל השחקנים לשים סוף במיידי לכל האלימות, לכל הפרובוקציות ולכל הסתה לשנאה כדי לאפשר חזרה לרגיעה".

"אנו קוראים לכל הגורמים להבטיח גישה מהירה, ללא הפרעה לסיוע הומניטרי לעזה. כידוע, אושרה היום שיירה הומניטרית ותנועה זו חייבת להימשך. אנו מבקשים גם מכולם להגן על הצוותים ההומניטריים והרפואיים, ולבסוף על ביטחונם של עיתונאים, אשר שומרים על חופש המידע ומאפשרים שיח ציבורי. הגנתם בעת סכסוך היא אחריות חיונית".

עוד הוסיף: "צרפת במיוחד בירושלים הביעה בשלב מוקדם מאוד את דאגתה מהמתחים שהופיעו בחודש אפריל. היא מעולם לא הפסיקה להדגיש את הסיכונים הקשורים להמשך מדיניות הכיבוש, ובמיוחד את הפינויים במזרח ירושלים".

חבר הפרלמנט הצרפתי היהודי מאיר חביב הגיב לנאומו של ראש ממשלת צרפת ואמר: "דרכו, זה הקול של צרפת שמתבטאת! זה היה 3 דקות של נאום נגד ישראל, וחצי משפט של תמיכה כמעט בכוח. איזו אכזבה, מצד אחד הוא מודאג מגורל האזרחים בעזה, אבל לא אמר דבר על התוקפנות של חמאס נגד ישראל, שום דבר על מאות הקורבנות הישראלים שנפגעו, ומיליוני האזרחים, מתוכם 120,000 הצרפתים, החיים בקצב האזעקות וההפצצות".

עוד הוסיף חביב: "הוא שכח כי העזתים הם בני ערובה של חמאס, למרות שישראל כבר מחוץ לרצועת עזה למעלה מ-15 שנה, ואין עוד סכסוך טריטוריאלי, אלפי מחבלים לוקחים שני מיליון אזרחים כבני ערובה, ומונעים מהם כל תקווה לחיים שלווים, וראש הממשלה מאשים את ישראל?".

"כשהיו פיגועי טרור בצרפת, ישראל גינתה ועמדה לצד צרפת מול הטרור וערים כמו ירושלים, נתניה ותל-אביב נצבעו בצבעי כחול אדום לבן כאות הזדהות עם צרפת. בשעה קשה זו, הייתי מצפה למינימום של תמיכה ואמפתיה. בסופו של דבר, צרפת וישראל מתמודדות עם אותו איום ועם אותו אויב משותף האיסלאם הקיצוני".

מאיר חביב ממשלת צרפת שומר החומות ארגון חמאס ז'אן קסטקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד