י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"היהודים כבר לא חופשיים"

גרמניה: יהודי הוכה מחוץ לבית כנסת; כתבת 'כאן' הותקפה בחזיז

אזרח גרמני בן 29 ממוצא קזחי נעצר בהמבורג ביום שישי האחרון לאחר שהכה בראשו של סטודנט יהודי מחוץ לבית כנסת, דוברה של הקנצלרית אנגלה מרקל אמר כי "יהודים אינם חשים בטוחים יותר בגרמניה" לאחר שגינה קריאות אנטישמיות בהפגנות פרו-פלסטיניות בשבוע שעבר

גרמניה: יהודי הוכה מחוץ לבית כנסת; כתבת 'כאן' הותקפה בחזיז
משטרה בגרמניה צילום: pixabay

המשטרה נפרסה מחוץ לבתי כנסת ברחבי גרמניה לאחר שהפגנות נגד ישראל התגברו, ה'דיילי מייל' מדווח, כי אזרח גרמני בן 29 ממוצא קזחי נעצר בהמבורג ביום שישי האחרון לאחר שהכה בראשו של סטודנט יהודי מחוץ לבית כנסת.

במקרה אחר, הותקפה העיתונאית אנטוניה ימין, כתבת 'כאן חדשות' באירופה, במהלך הפגנה אנטי ישראלית שהתקיימה בברלין ונאלצה למצוא מחסה לאחר שאחד המפגינים השליך לעברה חזיז או זיקוק שהתפוצץ בקרבתה.

שטפן זייברט, הדובר של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הגיב לתקיפתה של כתבת 'כאן חדשות' בברלין במסיבת העיתונאים הממשלתית שהתקיימה אתמול בבירה הגרמנית ואמר: "אני מדבר כאן כבר כמה ימים בשם הקנצלרית ואני רוצה לחזור ולגנות את מתקפות הטילים של חמאס על ישראל". בנוסף ציין: "זה היה מקומם במיוחד שכאן בברלין הותקפה עיתונאית ישראלית בהפגנה. זו לא רק התקפה מגעילה מאוד על חופש העיתונות, זה גם מדגיש את העובדה שיהודים בגרמניה אינם יכולים להסתובב באופן חופשי ובטוח באזורים מסוימים ובמצבים מסוימים על אף שזוהי זכותו של כל אזרח בגרמניה. זה מכעיס אותנו וזה מבייש את כולנו".

זאת לא הפעם הראשונה שאנטוניה הותקפה, בנובמבר 2018 שר החוץ הגרמני גינה תקיפת הכתבת גם אז בברלין: "אסור שעיתונאית ישראלית לא תוכל לדווח בעברית, בגרמניה עיתונאים אמורים להיות מסוגלים לעבוד בביטחון", אמר. אך לא נראה כי משהו השתנה מאז.

‏אתמול שוחחה ‏הקנצלרית אנגלה מרקל בטלפון עם ראש הממשלה נתניהו על המצב בעזה וגינתה שוב את המשך התקפות הרקטות מעזה על ישראל והבטיחה לראש הממשלה את הסולידריות של ממשלת גרמניה. נתניהו אישר את זכותה של ישראל להתגונן מפני ההתקפות.

‏הקנצלרית הביעה את תקוותה כי הלחימה תסתיים בהקדם האפשרי. הקנצלרית גם הדגישה כי הממשלה הפדרלית תמשיך לנקוט צעדים מכריעים נגד מחאות בגרמניה שהפיצו שנאה ואנטישמיות.

אנטישמיות בגרמניה תקיפת עיתונאי אנטוניה ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד