כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

חבר'ה, אל תקנו דירות, אטיאס הולך לפנק אתכם

חשיפת אתר 'בחדרי חרדים' על כוונת שר השיכון לסייע לאברכים, הוציאה את שונאי הדת מחוריהם • עוזר שר השיכון, דניאל גבאי, דוחה את ההתקפות, ומעניק צימוקים נוספים לציבור החרדי: "יש כאלה שניתן להם דירות על חשבון המשרד" • אברך? הדפס, ותלה ב'כולל'

חבר'ה, אל תקנו דירות, אטיאס הולך לפנק אתכם
מנחם הלוי

חשיפת אתר 'בחדרי חרדים' על הסיוע אותו יעניק משרד הבינוי והשיכון לאברכי הכוללים, הוציאה את שונאי הדת מחוריהם והביאה אותם לתגובות קשות. האמנם?! חרדי דואג לחרדים?! היתכן?!

אברך כולל? עני? - אטיאס ישלם לך שכר דירה • חשיפה

הידיעה, שצוטטה ב'גלובס' תוך מתן קרדיט ל'בחדרי חרדים', לוותה בעשרות תגובות של חילוניים נזעמים, שכפי הנראה לא קראו אותה עד תומה. לא רק אברכים ייהנו מתשלומי השכירות, אלא גם אקדמאים באותו מצב.

בעקבות הידיעה, והתגובות שגררה, הושבנו לשיחה את דניאל גבאי, אחד מיועציו ועוזריו המסורים של שר השיכון, אריאל אטיאס.

ראשית, הופתענו מרמת הבקיאות שלו במספרים ובחוקים. חזקה על אטיאס שמיד לאחר קבלת התיק הושיב את כל אנשי צוותו ללמוד את המספרים הקטנים, עד האותיות הקטנות ביותר, ולא הסתפק בלימוד שלו עצמו. בבחינת הפתע שנערכה לגבאי על ידינו הוא עבר בהצטיינות יתירה, חייבים להודות.

"אטיאס הוא האחרון שאפשר לומר עליו שדואג רק לאברכים. ש"ס דואגת מאז ומתמיד לשכבות החלשות, ואם בתוכם נכללים גם אברכי הכוללים אז גם להם. אבל בהחלט לא רק להם. תשלומי שכר הדירה הם רק צורה אחת של עזרה של משרד הבינוי והשיכון לנזקקים, אבל יש דרכים נוספות".

והוא גם מפרט. "יש גם עזרה ברכישת דירה. משפחה שיש לה 3 ילדים ומעלה זכאית לקבל דירה ממלאי הדיור הציבורי, בסבסוד ניכר (תלוי ברמת ההכנסה, ועד 85% מערך הדירה). הקריטריון לכך: שכר שלא יעלה על 5,400 שקלים, כולל הבטחת הכנסה ושכר שמשתכר אחד מבני הזוג, וכן: רק אחד מבני הזוג עובד, ואין ולא הייתה ברשותם דירה".

• כמה דירות כאלו יש בכל הארץ?

"כמאה אלף דירות".

• יש מלאי כזה גם בריכוזים החרדיים?!

"בוודאי. יש אפילו בבני ברק ובירושלים, שלא לדבר על אופקים, דימונה, ירוחם, צפת ועוד ערי פריפריה בהם יש מלאי עצום של דירות בדיור הציבורי, בהם לאחר 5 שנות מגורים רשאית המשפחה לרכוש את הדירה בהנחה של עד 85% ממחיר הדירה".

• עם כל הכבוד, מאה אלף דירות עדיין אינן מספקות את הדרישה בשטח.

"זה נכון, ולכן לפני 3 חודשים חוללנו מהפך, והבאנו להגדלת המאגר. עד אז משפחות נכים שלא הצליחו למצוא דירה במלאי הציבורי יכלו לבחור לעצמן דירה, בכל מקום שהוא, על פי מחיר הגיוני לדירה באזור המבוקש, ומשרד הבינוי והשיכון רכש עבורן את הדירה בסבסוד הנ"ל. מה שחידשנו הוא שגם משפחות בנות למעלה מ-6 ילדים יזכו לאותה הטבה! כמובן, בתנאי שהקריטריונים הכלכליים שלהם תואמים למה שציינתי לעיל, כלומר מצבם הכלכלי אינו בכי טוב.

"הדירות הללו מכונות בשם דירות נ"ר, וכל רכישה של דירה כזו מוסיפה עוד דירה למאגר שעמד עד כה על מאה אלף. אגב, יש משפחות שמצבן כה קשה עד שאינן יכולות להרשות לעצמן אפילו את המחיר הזעום אותו עליהן לשלם עבור הרכישה, והם מתגוררים בדירה עד מאה ועשרים, בסבסוד דמי השכירות על ידי המשרד. לאחר הפטירה, עוברת הדירה בירושה לבן, בתנאי שהתגורר לפחות שנתיים עם אביו באותה דירה. הבן יכול לרכוש את הדירה באותם תנאים עליהם דיברנו, ושוב נוספת דירה למאגר הדיור הציבורי".

• אתה יודע שבכוללים השונים נוהגים להדפיס ידיעות מהסוג הזה, כדי ליידע את אברכי הכוללים על זכויותיהם. למה שהמשרד לא ידפיס ישירות הודעות לציבור?

"בע"ה לקראת השבוע הבא נצא במודעות בעיתונות החרדית ובהם נפרט את ההטבות השונות ואת הקריטריונים לקבלתן, כך שכל אחד יהיה מודע לזכויותיו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד