י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שיתוף פעולה נדיר

התובעת הכללית של ניו יורק חוקרת את 'ארגון טראמפ' בגין עבירות פליליות

המשרד של התובעת הכללית של ניו יורק, בראשות לטיטיה ג'יימס, חוקרת את 'ארגון טראמפ' בגין עבירות מס אזרחיות מאז תחילת 2019. החקירה כעת מקבלת מפנה לאחר שהיא מוגדרת חקירה פלילית, ובאורח נדיר ניו יורק משתפת פעולה עם התביעה הכללית במנהטן שבודקת גם היא את 'ארגון טראמפ'

התובעת הכללית של ניו יורק חוקרת את 'ארגון טראמפ' בגין עבירות פליליות
הנשיא לשעבר טראמפ בימים טובים יותר צילום: מתוך אינסטגרם של אריק טראמפ

ממשרדה של התובעת הכללית בניו יורק נמסר, כי 'ארגון טראמפ' נמצא תחת חקירה פלילית, "הודענו לארגון טראמפ כי חקירת הארגון איננה אופי אזרחי בלבד, אלא פלילי", כך אמר דובר המשרד פביאן לוי.

"אנו חוקרים כעת את ארגון טראמפ באופן פלילי, יחד עם התביעה במנהטן", פרקליטות המחוז, בראשות סיירוס ואנס, חוקרת הונאות מס פליליות אפשריות מאז שנת 2018.

גורם המכיר את פרטי החקירה אמר ל-CNN כי כמה חוקרים במשרדה של ג'יימס, הנחשבים מומחים בארגון טראמפ, הצטרפו לצוות של ואנס. לא ברור מדוע שתי רשויות אכיפת החוק משתפות פעולה בחקירותיהן, שותפות בין שני משרדי אכיפת החוק בניו יורק הם נדירים.

איש מפתח נוסף בחקירה של ואנס, הוא עורך דינו לשעבר של טראמפ, מייקל כהן, שנפגש עם ואנס וצוותו לפחות תשע פעמים. כהן, בן 54, החל לעבוד בארגון טראמפ בשנת 2006, ובשנת 2018 נידון לשלוש שנים בגין תפקידו בסיוע העלמות מס והונאת מימון בקמפיין. כהן שוחרר באפריל 2020. סוכנות הידיעות AP דיווחה כי החוקרים שאלו את כהן לגבי אנשים המעורבים בניכוי מס הכנסה על סך 21 מיליון דולר.

כהן שוחרר למאסר בית בשנה שעברה על רקע החשש מפני נגיף הקורונה, דיבר עם התביעה באמצעות ועידת וידאו. החקירה כוללת בדיקה האם טראמפ או מישהו ממנהלי עסקיו שיקרו לגבי שווי הנכסים כדי להשיג תנאי הלוואה נוחים והטבות מס. באחד המקרים נכס שקיבל הערכה מקצועית של 56.5 מיליון דולר בדצמבר 2015. זה היה סכום גבוה בהרבה מההערכה של השלטון המקומי, שאמרו כי האחוזה כולה שווה 20 מיליון דולר.

טראמפ תביעה פלילי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד