י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שבועיים לבחירות

הרצוג בפנים; הגשת מועמדות למרוץ לנשיאות - עד חצות

הבחירות לנשיאות יתקיימו בעוד שבועיים, היום (רביעי) עד חצות זו ההזדמנות הסופית להגיש מועמדות לתפקיד בהגשת טופס עם חתימה של לפחות עשרה חברי הכנסת - זו רשימת המועמדים המסתמנת 

הרצוג בפנים; הגשת מועמדות למרוץ לנשיאות - עד חצות
הכניסה לבית הנשיא צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עד לחצות הלילה (רביעי) זו ההזדמנות האחרונה להציג מועמדות לתפקיד נשיא המדינה בבחירות שיתקיימו בעוד שבועיים, אז יבחרו חברי הכנסת בבחירות חשאיות את הנשיא הבא. המועמד שייבחר דרוש לזכות ברוב של 61 הצבעות של חברי הכנסת.

חברי הכנסת נדרשים להביא עשרה חתימות של חברי הכנסת ולהגיש את הטופס למזכירות הכנסת. המועמדים הגיעו היום למשכן הכנסת כדי להחתים את חברי הכנסת. יצויין כי חברי כנסת שחותמים על טופס המועמדות לא בהכרח יצביעו עבורם, שכן מדובר בבחירות חשאיות.

יו"ר הנהלת הסוכנות היהודית, השר וחבר הכנסת לשעבר, יצחק (בוז'י) הרצוג, הודיע הבוקר כי יציג את מועמדותו לתפקיד נשיא המדינה ה-11 בפני הכנסת ה-24.

בהודעה מיוחדת שפרסם היום, כתב הרצוג: "ההיסטוריה המשפחתית הפרטית שלי והניסיון הציבורי רב השנים שאני מביא עימי, לימדו אותי לעולם לא לראות את נס קיומה של מדינת ישראל כדבר המובן מאליו".

רשימת המועמדים המסתמנת היא: יצחק הרצוג שכאמור הודיע שעלה בידו להשיג את החתימות הדרושות, מרים פרץ, יהודה גליק, שמעון שטרית, כשגם שמו של היוצר יהורם גאון עולה כמועמד, אך עד כה הוא טרם השיג את עשר החתימות הדרושות.

בליכוד ובתקווה חדשה העניקו חופש הצבעה בבחירות, בציונות הדתית חתמו רוב חברי הכנסת למרים פרץ, ומנגד בכחול לבן, יש עתיד, העבודה, והסיעות הערביות טרם הכריעו במי הם צפויים לתמוך, הדיווחים היום טענו כי נתניהו תומך דווקא במועמדותו של יצחק הרצוג.

בסיעות החרדיות חלוקים בשלב הזה, ביהדות התורה צפויים לתמוך באופן גורף ביצחק הרצוג, ובסיעת ש״ס טרם הכריעו ונציגי הסיעה הונחו לחתום לכל מועמד שיבקש לגייס חתימות ויציג לפחות שמונה חתימות קודמות.

 

 

 

הבחירות לנשיאות יצחק הרצוג מרים פרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד