י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חשיפת 'בחדרי'

מירון: הוגשה הצעת חוק להקמת ועדת חקירה

חשיפת 'בחדרי חרדים': הוגשה הצעת חוק להקמת ועדה שתבוא במקום ועדת חקירה ממלכתית ותבדוק את מחדלי מירון בו גבו 45 איש את חייהם, בוועדה יהיו 7 חברים, והיא תחל לחקור תוך 30 יום ולא תפגע בקדושת המקום | כל הפרטים על הצעת החוק אותה הגיש חה"כ יעקב אשר

מירון: הוגשה הצעת חוק להקמת ועדת חקירה
אסון מירון תשפ"א צילום: ישי ירושלמי / pixabay

ברקע ההתנגדות החרדית להקמת ועדת חקירה ממלכתית, כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים' וכפי שדווח לראשונה, הוגשה היום (רביעי) הצעת החוק שיזם חבר הכנסת יעקב אשר עליו חתומים חברי כנסת מיהדות התורה ומש״ס שתבוא כחלופה להקמת ועדת חקירה ממלכתית ותחקור את מחדלי מירון תשפ״א ובכך תמנע את החשש החרדי מפגיעה בנושאי הדת ובהילולת הרשב״י בשנים הבאות.

על פי הצעת החוק שהונחה על שולחן הכנסת, בוועדת החקירה הציבורית שתוקם יהיו חברים 7 נציגים, יו"ר הוועדה יהיה ראש רשות מקומית לשעבר שימונה על ידי שר הפנים בהתייעצות עם יו״ר מרכז השלטון המקומי, לצד נציג משרדי הפנים, בטחון פנים, המשרד לשירותי דת.

כמו כן יכהנו בוועדה נציג הרבנות הראשית, לצד שני נציגי ציבור שימונו על ידי יושב ראש הוועדה בתמיכת רוב חברי הועדה. אחד התנאים שהוצבו לחברי הוועדה הוא שחברי הוועדה יהיו, ככל הניתן, בעלי ניסיון וידע בכל הנוגע למקומות הקדושים.

הוועדה תוכל לחקור את הגורמים אך בעיקר תהיה מוסמכת  להמליץ "על האמצעים הנדרשים כדי שהאירועים בקבר הרשב"י לא יישנו, ובכלל זה המלצות בתחום התכנון והבניה והבטיחות, ובכלל זה בעת ציון יום פטירתו של הרשב"י, והכל מבלי לפגוע במעמדו של קבר הרשב"י במירון כמקום קדוש", נכתב בהצעת החוק.

בדברי ההסבר לחוק נכתב: "מקרה טראגי זה מחייב הקמת ועדת חקירה שתחקור את הסיבות שהובילו לאסון הנורא ותגיש את המלצותיה לממשלה", לגבי הוועדה שתוקם נכתב כי "מוצע להקים ועדת חקירה ציבורית שתחקור את האירועים שאירעו במירון כאמור. בוועדת החקירה יהיו שבעה חברים, יושם דגש גם על ההיבטים ההלכתיים שנובעים מהיותו של קבר הרשב"י במירון מקום קדוש לפי חוק השמירה על המקומות הקדושים". על פי ההצעה הוועדה תוקם תוך 30 יום מאז חקיקת החוק.

 

אסון מירון תשפ"א ועדת חקירה יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד