י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
השוואה מקוממת

הפעילה מאשימה: "הכי הרבה טרור - מהציונות הדתית"

ברקע הדעיכה בפרעות בערים המעורבות, הפעילה החברתית שיר נוסצקי טוענת כי המגזר ממנו יצאו הכי הרבה פעולות טרור הוא הציונות הדתית: "בין אם זה בשטחים או בשטח ישראל" | כתבת הבריאות הקשתה עליה: "כמה חיים של בני אדם נלקחו על ידי בני הציונות הדתית?"

הפעילה מאשימה: "הכי הרבה טרור - מהציונות הדתית"
צעירים מהציונות הדתית צילום: Gershon Elinson/Flash90

במהלך השידורים הרצופים באולפן 'כאן 11', אתמול (שלישי) התקיים דיון סוער באחת התוכניות בו הפעילה החברתית שיר נוסצקי טענה כי הרבה פעולות טרור יצאו מהציונות הדתית.

"אם תסתכל בתוך אזרחי ישראל בשנים האחרונות", פתחה שיר והמשיכה לטעון, "איזו קבוצה יצאו ממנה הכי הרבה פעולות טרור - זו הקבוצה של הציונות הדתית, בין אם זה בשטחים או בשטח ישראל".

"אני, כמי שלא משתייכת לקבוצה הזאת, לא הייתי מסיקה מזה שהציונות הדתית זה קבוצה של מאות אלפים של לא לגיטימיים ואלימים", הבהירה.

דקלה אהרון, כתבת הבריאות של הערוץ, הצטרפה לדיון: "בתור כתבת בריאות שמקבלת את תמונת המצב של הנפגעים מאז תחילת ההסלמה, אני לא באמת חושבת שאפשר לעשות השוואה בין מספר האנשים שנפגעו על ידי טרור יהודי לבין טרור ערבי".

"ובנוסף אם שיר מדברת על אנשי הציונות הדתית שגורמים לכל כך אירועי אלימות, ככל שזכור לי מרב אירועי האלימות שהיו בישראל בשנים האחרונות היו מהצד הערבי ולא מצד הציונות הדתית", הוסיפה.

"לא בטרור הלאומי. לא לגבי הטרור הלאומי", טענה שיר, ודקלה הקשתה עליה ושאלה, "כמה חיים של בני אדם נלקחו על ידי בני הציונות הדתית בשנים האחרונות?"

"למה זה שאלה רלוונטית? אני מדברת על פעולות טרור", אמרה שיר ודקלה סיכמה, "אני חושבת שמי שרוצה להסתכל למציאות בעיניים לא יכול לדבר על פרופורציה של פעילות תג מחיר, לעומת אנשים שפועלים בירי".

הציונות הדתית תג מחיר כאן 11

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד