י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אין פרטנר

השר הבכיר מפתיע: "הפסקת אש - ללא הסכם"

בעקבות הדיווחים על דיונים בנוגע להפסקת אש בין ישראל לחמאס, שר האנרגיה יובל שטייניץ טוען כי לא צריך להגיע עם הארגון הטרור להסכם: "אני מאלה שחושבים שלא צריך לחתור לעוד הסכם" | לאחר מכן נימק: "הם יפרו אותו מבלי למצמץ"

השר הבכיר מפתיע: "הפסקת אש - ללא הסכם"
מבצע שומר החומות צילום: גילי יערי, פלאש 90

הבוקר (רביעי) שר האנרגיה יובל שטייניץ מ'הליכוד' התייחס למבצע 'שומר החומות', וטען כי צריך להגיע להפסקת אש ללא הסכם עם חמאס.

"אני נגד תנאים. אני מאלה שחושבים שלא צריך לחתור לעוד הסכם עם חמאס", הפתיע שטייניץ בראיון ל-'ynet' והמשיך, "הרי מחר, כשיחיא סינוואר יריב עם מוחמד דף וכל אחד ירצה להראות שהוא יותר אלים או יותר נועז, הם יפרו אותו מבלי למצמץ".

הוא המשיך: "אפשר לדרוש כל דבר וזה מאוד הגיוני לדרוש, רק אנחנו יודעים את המציאות בשטח. אף אחד לא יפרק את חמאס מנשקו, אלא אם אנחנו נעשה את זה בכוח. לרעיון הזה, של השתלטות על עזה כדי לעשות פירוק מלא של ארגוני הטרור, יש לו מחירים כבדים".

"לכן אני מבין את האנשים שחושבים אחרת ממני ושמסתייגים מהרעיון של יום אחד כניסה קרקעית ומיטוט שלטון החמאס", הוסיף.

אך יחד עם זאת השר הבהיר: "הדבר האחרון שאני רוצה זה לספק לצד השני תמונה של לוחות הזמנים. אני לכן לא אדבר על השאלה אם זה ימים או שבועות או חודשים. אי הוודאות בצד השני היא גם כלי במלחמה הזאת".

"לא יהיה לנו מנוס יום אחד מהשתלטות זמנית על עזה", אמר שטייניץ והמשיך, "שיש לה מחירים כבדים. היום הזה לא הגיע מכל מיני סיבות. אני חושב שהיום הזה יגיע, אם לא עכשיו, אז בשנים הקרובות".

"כשמסתכלים על המאזן הכולל אני לא רואה רק התעצמות. אני רואה יכולות שנשללו מהחמאס בשנים האחרונות. למשל, כל יכולת החדירה לישראל דרך הממד התת-קרקעי, המנהור, השיפור במערכת כיפת ברזל. יש גם שיפור בציר המדיני", סיכם.

הפסקת אש שומר החומות חמאס יובל שטייניץ ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד