י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ביטוח תקין

מה כולל ביטוח לדירה?

סביר להניח שהנכס היקר ביותר שיש בבעלותכם הוא הדירה אותה רכשתם או קיבלתם בירושה. מבעד לכך שמדובר על בית בעל ערך סנטימנטלי, עליכם לזכור שכל תקלה אשר צצה בבית יכולה לעלות לכם עשרות אלפי שקלים. בכדי למנוע סיטואציה בה אתם מוצאים את עצמכם משלמים הון עתק עבור תיקונים שלא צפיתם, בטחו את הדירה שלכם דרך אחת מחברות הביטוח

מה כולל ביטוח לדירה?
מבטחים את הדירה צילום: depositphotos

כמה עולה ביטוח לדירה?

כשם שמחיר ביטוחי רכב משתנה בהתאם למספר רב של פרמטרים, כך גם ביטוח דירה. המחיר משתנה מחברה לחברה, אך בסופו של דבר רוב החברות מציעות פחות או יותר אותם מחירים. השוני בין החברות בה לידי ביטוי במסלולים השונים אשר מציעה החברה ללקוח. המסלולים משתנים בהתאם לרוחב הביטוח, כמו כן ישנם מסלולים כוללים של מבנה ותכולה כאחד. מחירי הביטוח משתנים התאם למצב הדירה, עבר ביטוחי, מצב תשתיות הבית ולפי המיקום בו המבנה נמצא. רבים נוטים לחשוב כי ביטוח למבנה חדש יהיה יקר יותר מאשר ישן, ההפך הוא הנכון בדרך כלל. ככל שהסיכויים לקבלת תקלות בתשתיות הבית גבוה יותר כך גם מחיר הביטוח יגבה.

ביטוח תקין לדירה

בכדי לדעת מה כולל ביטוח לדירה עליכם לבדוק זאת בפני החברה. מבעד לכך, יש את הבסיס אשר המדינה מחייבת את חברות הביטוח על פי חוק. הביטוח הבסיסי הינו ביטוח מבנה אשר מבטח את הלקוח עבור תשתיות הבית, קירות, תקרה ועוד… יש לציין כי חצר הבית אינה נכללת בביטוח זה. ביטוח לדירה יכול להיות גם ביטוח תכולה וביטוח צד ג, אך ביטוחים אלו אינם חובה מבחינת הרשויות. כמו כן, יש ביטוח משכנתא שהוא למעשה ביטוח לדירה אשר ציינו לעיל, ביטוח מבנה ללא ביטוח תכולה. ביטוח זה מגן על שווי הנכס עד לסכום המשכנתא שאתם חייבים. יש לציין כי הבנק מחייב אתכם לבטח את הדירה במקרה של לקיחת משכנתא. 

לסיכום

אם כך, ביטוח לדירה יכול לכלול מספר דברים, אך בסיס הביטוח הינו ביטוח מבנה אשר הינכם מחויבים אליו. גובה הביטוח צריך להיות כגובה המשכנתא, כך שבמקרה בו ישנן תקלות בבית ואינכם יכולים לעמוד בהוצאות, תוכלו להפעיל את הביטוח ללא פגיעה במשכנתא. ביטוח לדירה משלמים בתשלומים או בהתאם לבחירה אחרת אשר הציעה חברת הביטוח. ישנן הטבות שונות מצד חברות הביטוח, ההטבות באות לידי ביטוי במסלולים השונים, הנחות שונות ועוד. מחירי הביטוח אינם זהים בין מבנה למבנה, מיקום למיקום, ואדם לאדם. ישנם פרמטרים שונים ומגוונים אשר הם אלו אשר יקבעו את גובה דמי הביטוח, זאת בהתאם לעבר הביטוח שלכם כמובן. בין אם אתם גרים בבית שלכם ובין אם אתם משכירים אותו, זכרו כי מבנה הינו נכס יקר אשר מהווה מצרך נדיר היום עבור אזרחי ישראל. אל תפסחו על ביטוח לדירה, בין אם מדובר על ביטוח בסיסי או ביטוח רחב יותר.

ביטוח ביטוח דירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד