ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

'שאגת מודיעין' בדרך? • המאבק על הסמינר עבר לידי ללום

חודשים ארוכים רותחת היורה המודיעינית, והערב נראה כי הדברים הגיעו לפיצוץ • לאחר שיוזמת ח"כ ניסים זאב, שנחשפה באתר 'בחדרי חרדים', להקמת סמינר שיפתור מצוקת הספרדים בעיר - נכשלה, העבירו ההורים את המאבק לידי יואב ללום • האם העיר בדרך לאדמונד?

בנות בפתח סמינר. צילום ארכיון
בנות בפתח סמינר. צילום ארכיון

האם יואב ללום בדרך לבג"ץ? זו שאלת השאלות בציבור החרדי בכלל והציבור במודיעין עלית בפרט. כולם מצפים לתשובה, אך לאף אחד אין מושג.

מודיעין עילית נמצאת תחת סערה, ערב פתיחת שנת הלימודים: לפי מידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', המו"מ בין ח"כ ניסים זאב לבין ההורים ונציגי העירייה עלה על שרטון, וכפי המסתמן כעת לא יוקם הסמינר החדש 'נוות ישראל', שהיה אמור לקום עבור תלמידות ספרדיות שלא התקבלו לסמינרים האשכנזיים.

כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', ח"כ ניסים זאב נענה לפני שבועיים לבקשת יו"ר ש"ס, אלי ישי, וסגן שר החינוך מאיר פרוש, להקים מסגרת סמינר חדשה, שתתן מענה לכל התלמידות הספרדיות בעיר. ח"כ זאב הדגיש אז, כי רק אם יהיו מספר מכובד של תלמידות - ייפתח סניף חדש של הסמינר הפועל תחת אחריותו בירושלים.

אלא שהמציאות בשטח הייתה שונה ממה שההורים בעיר ציפו לה ומציפיותיו של ח"כ זאב. מספר הבנות שנרשמו היה קטן מהמצופה, וח"כ זאב הודיע כי במצב הנתון הסמינר לא ייפתח. יצוין, כי על הדרך נרשמו בעיות טכניות בפתיחת הסמינר, בניהן מלחמה שקטה שניהלו מנהלי סמינרים אשכנזיים, בשל החשש שהסמינר החדש יהווה איום ממשי ברישומים של השנים הבאות.

הסמינר, שהיה אמור לפתוח את שעריו בעוד כשבועיים, היה התקווה האחרונה של הורים מודיעין עילית. כעת, לא נותר למובילי המאבק אלא להודיע באופן רשמי, כי הם בדרך לבג"ץ, כמובן בהוראת רבניהם.

יוני מזרחי, אב לאחת הבנות, היה זה שהוביל את המאבק נגד האפליה עד כה. את המושכות הוא מעביר היום (מוצ"ש) ליואב ללום, מי שנלחם ועתר לבג"ץ נגד בית הספר בעמנואל. ללום, כך מסתמן, יתייעץ כבר בימים הקרובים עם רבותיו האם לעתור לבג"ץ נגד האפליה בסמינרים בעיר או שמא יבצע מהלך אחר שיביא להכנסתן של התלמידות לסמינרים.

מלבד זאת, יש הרואים במאבק זה מלחמה נגד ראש העיר, יעקב גוטרמן, הנמצא בימים האחרונים תחת מתקפה פוליטית מכיוונים רבים בעיר.

האם נראה את נציגי הציבור החרדי במודיעין עילית בבג"ץ? ימים ספורים יגידו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד