ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024

לב לבייב נפרד מכביש 6

חברת 'אפריקה ישראל' תמכור את חלקה בכביש 6, תמורת חצי מיליארד שקל, לקרן תשתיות ישראל של יאיר המבורגר, שתחזיק 50% מהכביש • שיכון ובינוי של שרי אריסון תגדיל אחזקותיה ל-50%

מוכר את אחזקותיו, לב לבייב. צילום: ישראל ברדוגו
מוכר את אחזקותיו, לב לבייב. צילום: ישראל ברדוגו

אפריקה ישראל שבשליטת איש העסקים לב לבייב הודיעה היום (א') כי חתמה על מזכר הבנות למכירת אחזקותיה (37.5%) בכביש 6 תמורת 475 מיליון שקל והלוואת בעלים בסך 25.6 מיליון שקל ותרשום כתוצאה מכך רווח לפני מס המוערך בכ-200 מיליון שקל.

החברה ציינה כי בעקבות המכירה תבצע תשלום מוקדם של סדרת האג"ח הקצרה (כ"ה) אחרי הסדר החוב. הרוכשת היא קרן תשתיות ישראל שבשליטת יאיר המבורגר - בעל השליטה בהראל ביטוח.

חלק נוסף בשינוי האחזקות של כביש 6 הוא חלקה של שיכון ובינוי שבשליטת שרי אריסון, שהחזיקה עד כה 37.5% ממניות כביש 6, שרכשה עוד 25% מהכביש מהחברה הקנדית Aecon תמורת 300 מיליון שקל. את הרכישה הייתה אמורה לבצע תשתיות ישראל אבל לאחר וטו של שיכון ובינוי היא רכשה את הנתח של החברה הקנדית ומכרה לתשתיות ישראל 12.5% תמורת 150 מיליון שקל כך ששתי החברות יחזיקו מחצית מהפרוייקט. שיכון ובינוי צפויה לרשום רווח של 200-150 מיליון שקל כתוצאה מהעסקה.

האתר כלכליסט מדווח כי העסקה אינה כוללת את מכירת זכויות אפריקה ישראל בחברת דרך ארץ הייוויז מנג'מנט קורפורשיין (24.5%), מפעילת הכביש וכן, אינה כוללת את זכויות חברת הבת דניה סיבוס בשיעור של 33%, בדרך ארץ קונסטרקשן ג'וינט ונטשר (CJV). השותפות הקבלנית, המשמשת כקבלן העבודות הראשי של כביש 6, וכיום מבצעת עבודות הרחבה בכביש.

במסגרת מזכר ההבנות בין תשתיות ישראל לאפריקה ישראל, ניתנה לדניה אופציה, לפיה בתמורה לסך של 5 מיליון שקל תפעל הקרן לקידום דניה כקבלן משנה לצורך ביצוע עבודות עתידיות מסוימות בקשר עם כביש חוצה ישראל.

איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל אמר כי הסכם מכירת כביש 6 מהווה דוגמה לעסקה נוספת שביצעה קבוצת אפריקה ישראל בהשבחת נכס שבבעלותה ומימושו. וזאת, תוך יצירת תזרים מזומנים גבוה (500 מיליון שקל) ורישום של רווח נאה. כהן הוסיף עוד כי, התזרים הגדול שיתקבל מהסכם מכירת כביש 6 יאפשר לחברת אפריקה ישראל לפרוע את החוב האג"חי הקצר מוקדם מהצפוי ויסייע לחברה בהמשך צמיחתה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד