ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"נחמה לבני משפחות ההרוגים"

גפני דורש מנתניהו: הקמת ועדת חקירה לאסון מירון

שלושה שבועות אחרי האסון במירון, מול שתיקה של רוב חברי הכנסת, גפני פונה לראש הממשלה ודורש להעלות לממשלה את הקמת ועדת החקירה שתבחן את המחדל | גפני דורש גם לפעול מול ההקדשות והבעלויות בציון הרשב"י | כל הפרטים 

גפני דורש מנתניהו: הקמת ועדת חקירה לאסון מירון
גפני ונתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
דרישה חרדית ראשונה: כשלושה שבועות אחרי האסון במירון וכשטרם הוקמה ועדת חקירה שתבדוק את המחדל שהוביל לאסון בהילות רבי שמעון בר יוחאי בו נהרגו 45 מתפללים, עולה דרישה חרדית  ברורה להקמת ועדת חקירה על ידי הממשלה, במקביל להצעת חוק שהוגשה על ידי קבוצה של חברי כנסת.
יו"ר יהדות התורה חבר הכנּסת משה גפני שיגר היום (רביעי) מכתב לראש הממשלה עם דרישה ברורה להקמת ודעת חקירה, אך הוא נמנע מלהתייחס לסוגיה האם להקים ועדת חקירה ממלכתית או שמא ועדת חקירה פרלמנטרית, שכפי שדווח בהחרבה ב'בחדרי חרדים', בסיעה בשבוע שעבר הביעו כמה מחברי הכנסת עמדה נגד הקמת ועדת חקירה ממלכתית.
במכתב ששיגר גפני אל ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא כתב: "מאז האסון נשמעו קריאות בציבור ובנבחריו שתוקם ועדת חקירה, הן לנוכח ממדי האסון והשבר הנורא והן לאור העובדה שהקשיים בהסדרת המקום נדונו משפטית וכן פורסם בעניין דו"ח של מבקר המדינה לפני כעשור. אני גם התרעתי במשך שנים על ההזנחה של המקום הקדוש, וההפקרות התשתיתית שקיימת בו".
"אתמול", ציין גפני, "קיימה הוועדה הזמנית לענייני כספים דיון לבירור האסון במירון והצעות לפתרון. כלל חברי הכנסת שהשתתפו בדיון סברו שהדרך הנכונה לנקוט בה היא הקמת ועדת חקירה לפי חוק ועדות חקירה. במקביל בכוונתי להמשיך בדיוני ועדה בנושא זה על מנת שנוכל להציע פתרונות לעתיד שמקרה מסוג זה לא יחזור על עצמו".
עוד מבקש גפני כי הממשלה תבחן את נושאי ההקדשות במירון, "אני סבור שזו הדרך הנכונה שתוכל להשיג גם פתרון משפטי לגבי סוגיות ההקדשים והבעלויות במירון", נכתב, שהוא מציין כי הקמת ועדת חקירה תהיה "גם נחמה לבני משפחות ההרוגים שאסון מעין זה לא יישנה ככל שהמלצות ועדת החקירה ייושמו לעתיד לבוא באירועים דומים במקומות קדושים".
גפני דורש בפנייתו מראש הממשלה שיעלה על סדר יומה של הממשלה הצעה להקמת ועדת חקירה לפי חוק ועדות חקירה, "על מנת שזו תחקור את האסון במירון ותציע הצעות שיאפשרו את הסדרת המקום מהבחינה ההלכתית, ההנדסית והבטיחותית, ועל מנת שניתן יהיה ליישם את המלצותיה בהקדם האפשרי", כותב גפני שמוסיף, "בטוחני כי אסון מירון נגע לליבך וכי תשקול את בקשתי בכובד ראש". 

 

אסון מירון תשפ"א ועדת חקירה משה גפני בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד