י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עסק בתורת הקבלה

החסיד שחיבר את 'ישראל והזמנים' נפטר בחג השבועות

במוצאי חג השבועות ליוו בירושלים למנוחות את הסופר הרה"ח ר' דוד רוסוף זצ"ל מחבר ספרים רבים שעסק בתורת הקבלה בישיבת 'שער השמים' ונפטר לבית עולמו לפני צאת חג השבועות  

החסיד שחיבר את 'ישראל והזמנים' נפטר בחג השבועות
הרה"ח ר' דוד רוסוף זצ"ל צילום: באדיבות המשפחה

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים נפטר לבית עולמו בחג השבועות הרה"ח ר' דוד רוסוף זצ"ל, שחיבר ספרים רבים בין היתר את הסדרה "ישראל והזמנים" על חגי ומועדי ישראל ו"בית דוד" על תהילים והוא בן 75 בפטירתו.  

המנוח ז"ל, נולד בארה"ב לאביו ר' משה ז"ל ועלה בגפו לארץ הקודש בצעירותו תוך מסירות נפש בבחינת "לכתך אחרי במדבר בארץ לא זרועה".

לאחר נישואיו עם רעייתו מרת דבורה פייגא שתחי', ישב ועסק בתורת הנגלה והנסתר בישיבת המקובלים "שער השמים". היה נודע כחסיד שתפילותיו היו בבחינת עבד המתרצה לפני קונו.

היה איש ירושלים בכל רמ"ח אביו שמתוך חביבות העיר עליו כתב גם את הספר "וזה שער השמים" על חיי היהודים בירושלים מתקופת הביניים ועד היום מתוך ספרים רבים שזכה לכתוב. היה איש עניו שהתהלך בצידי דרכים, אוהב שלום ורודף שלום אהוב על הבריות ובעל אמונה ובטחון מוחלט בקב"ה.

זכה ויצאה נשמתו ביום טוב שבועות סמוך לבין השמשות בזמן פטירת דוד המלך ע"ה שר' דוד הרגיש קרוב מאוד אליו שנקרא על שמו וזכה לכתוב פירוש על תהילים בשם 'בית דוד'.

אחד ממכריו מספר ל'בחדרי חרדים' בשבועות האחרונים היה במצב קריטי וכבר היה בין חיים למוות לאחר שקראו למשפחה להיפרד מספר פעמים אך משמים ראו שנשמתו חיכתה לחג השבועות". 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות חתנים וצאצאים הממשיכים בדרכו.  

במסע הלוויה שיצא מבית הכנסת הגר"א בשכונת הר נוף בירושלים שם ספד זקן הפוסקים הגאון רבי משה שטרנבוך שנפשו של ר' דוד הייתה קשורה בנפשו של הגר"מ שנשא דברי פרידה קצרים מחמת קדושת אסרו חג: "אבד חסיד מן הארץ, ר' דוד רוסוף היקר, היה איש תם וישר לשמים ולבריות קידש ה' בספריו שנשתרשו בישראל. היה לו כל הזמן אמונה ובטחון בקב"ה. כל מה שרצה בעולם הזה היה לעשות רצון אבינו שבשמים, דקדק מאוד במצוות שיהיה מהודר, הניח בני ביתו להמשיך דרכו, אשריו שהניח שם טוב בעולם וכן איש חסד היה".

"דודי ירד לגנו ולקט שושנה לכפרת הדור. אנו מבקשים שיהיה מליץ יושר וה' יעזור שנזכה במהרה בימינו לגאולה שלמה ולתחיית המתים".

לאחר מכן הוא נטמן בהר הזיתים בירושלים. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

דוד רוסוף חג השבועות דוד המלך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד