י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אסון מירון • החקירה

מחנה השינוי מעמיד את החרדים למבחן

שלושה שבועות אחרי אסון מותם הטראגי של 45 מאחב"י במירון, בגוש השינוי מאיצים הצעת חוק שתוגש כבר בשבוע הבא להקמת וועדת חקירה | ההצעה תבחן את הח"כים החרדים כיצד יצביעו, זאת בעוד ח"כ יעקב אשר הגיש היום הצעת חוק אחרת | וגם, הפיצול בתוך יהדוה"ת

מחנה השינוי מעמיד את החרדים למבחן
יאיר לפיד צילום: הדס פרוש, פלאש 90

כשלושה שבועות לאחר קרות האסון במירון, במערכת הפוליטית מחזירים את הדרישה בהקמת ועדת חקירה לסדר היום, כשבמחנה השינוי בראשותו של מחזיק המנדט והוועדה המסדרת יאיר לפיד, מאתגרים את החרדים ומעלים להצבעה את הקמת ועדת החקירה.

בשעות הצהרים (רביעי) קיימו נציגי מחנה השינוי ישיבה משותפת, במהלכה סוכם כי 'יש עתיד' בתמיכת סיעות הגוש שלה, תעלה להצבעה כבר בשבוע הבא את הצעת החוק להקמת ועדת חקירה, כשתחילה יידרש פטור מחובת הנחה (חוק חדש שמונח על שולחנה של הכנסת, ממתין 45 יום מאז שהונח עד שהוא עולה להצבעה ראשונה, ועדת הכנסת או הוועדה המסדרת יכולה להעניק לכך פטור ולהצביע במיידית על החוק).

גוש הימין יחד עם ימינה ורע"מ מחזיק ברוב בוועדה המסדרת, שבראשה עומדת כעת נציגת 'יש עתיד' ח"כ קארין אלהרר. החרדים עומדים למבחן משמעותי, כיצד יצביעו על הצעת החוק שתבקש לבחון לראשונה את מחדל מירון שהביא לאסון האזרחי הגדול ביותר בתולדות מדינת ישראל.

בתוך כך, חילוקי הדעות בסיעת 'יהדות התורה' מתגלים היום פומבית. כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', מרבית הסיעה מתנגדת להקמת ועדת חקירה ממלכתית, ולשם כך הוחלט להגיש הצעת חוק מיוחדת שהוגשה היום על ידי חבר הכנסת יעקב אשר.

שעות לאחר הגשת החוק, פנה חבר הכנסת משה גפני במכתב אל ראש הממשלה בנימין נתניהו ודרש להקים ועדת חקירה על ידי הממשלה בניגוד להצעת החוק שהוא עצמו חתם עליה.

בנוסף, הח"כ היחיד שתומך בהקמת ועדת חקירה ממלכתית למרות החששות הדתיות, הוא חבר הכנסת יצחק פינדרוס, שסירב לחתום על הצעת החוק של חברו לסיעה יעקב אשר, בו בזמן שבדרך כלל כל חברי 'דגל התורה' חותמים על הצעות חוק של חברי סיעתם.

ועדת חקירה ממלכתית ועדת חקירה יאיר לפיד הצעת חוק אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד