י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
השד העדתי יצוץ

כך משכנעת מרים פרץ את החרדים לתמוך בה

לעת עתה נראה כי הלילה יעפילו לקו הסיום במירוץ לנשיאות שני מועמדים בלבד גבר ואישה - יצחק הרצוג המפורסם כשר ופוליטיקאי שני רבות, מול מרים פרץ - אם ששיכלה שניים מבניה במערכות ישראל | פרץ כבר החלה לפעול אצל המפלגות החרדיות והציגה טיעונים שא"א לזלזל בחשיבותם

כך משכנעת מרים פרץ את החרדים לתמוך בה
הכניסה לבית הנשיא צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פרסום ראשון: כפי שזה נראה, הקרב על הנשיאות יהיה בין יצחק הרצוג למרים פרץ, למרות שסיכויו של הרצוג גבוהים יותר, פרץ החלה במאמצי השכנוע במפלגות החרדיות, כשהיא שולפת יתרונות, את השד העדתי ואת נושא הדת.

ביהדות התורה, מרבית הסיעה צפויה לתמוך ביצחק הרצוג, כאשר חברי הכנסת יעקב אשר, יצחק פינדרוס ויעקב טסלר חתמו על מסמך ההתמודדות, כשגם סגן השר מאיר פרוש מביע בו תמיכה, לצד חברי הכנסת משה גפני, ישראל אייכלר ואליהו ברוכי שלא הביעו את עמדתם בנושא.

בש"ס אמנם חתמו חברי כנסת גם ליצחק הרצוג וגם למרים פרץ, אך במפלגה מדגישים כי אין לכך שום משמעות לגבי ההצבעה בפועל, וההחלטה תתקבל רק בסמוך לבחירות החשאיות בעוד שבועיים - כ"ב סיון במליאת הכנסת.

בינתיים, המועמדת מרים פרץ, מקווה כי השד העדתי ידבר דווקא אל סיעת ש"ס, במפלגה העלו בסבב הקודם את החשיבות לנשיא ממוצא מזרחי, ופרץ מקווה כי המוצא שלה יגרוף לידיה את תשעת קולותיהם של ח"כי ש"ס.

גם על תמיכת נציגי 'יהדות התורה', מרים פרץ לא מתכוונת לוותר. ל'בחדרי חרדים' נודע כי היום (רביעי) נפגשה המועמדת הטרייה עם כמה מחברי הכנסת החרדים וניסתה לשכנע אותם להעביר את תמיכתם אליה.

אחד הנושאים שהעלתה פרץ בתקווה כי הוא יעניק לה יתרון על פני המועמד בוז'י הרצוג, הוא נושא שמירת השבת בבית הנשיא; "יש לכם הזדמנות לבחור בנשיאה ובבית הנשיא שישמור שבת".

לא ברור עד כמה נושא 'שמירת השבת' בבית הנשיא חשוב לנציגות החרדיות על פני הקשר הקיים בינם לבין יצחק הרצוג, שזוכה לאהדה רבה גם בקרוב בתי גדולי ישראל האשכנזים והספרדים, בהם הוא מבקר לעיתים תכופות גם בתקופה האחרונה, זאת לצד יחסי העבודה ביניהם לאורך השנים ואפשר שיעדיפו לגמול עם המועמד שכבר מוכר להם ואשר שמר להם אמונים עשרות בשנים.

הבחירות לנשיאות מרים פרץ יצחק הרצוג חברי הכנסת החרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד