ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"דף במצב טוב"

בכיר חמאס רומז: זהו היעד להפסקת האש

בכיר חמאס אומר כי להערכתו תוך יומיים נכנס להפסקת אש. "אני סובר שזה יצליח כי קצב השיח הישראלי בסוגיה הזו הפך ברור וכי המשוואות שחמאס הציבה מהרגע הראשון היו לטובת הדבר" | אהוד יערי: "הפסקת אש בשישי בצהריים"

בכיר חמאס רומז: זהו היעד להפסקת האש
מוסא אבו מרזוק צילום: צילומסך

כשאנחנו ביום העשירי למבצע 'שומר החומות', עדיין נותרה תלויה השאלה מתי תגיע הפסקת האש. ישראל וחמאס עיקשים בדעתם ודורשים הפסקת אש בתנאים שלהם. ישראל דורשת הפסקה מיידית של האש מצד חמאס ולא מוכנה להעניק לארגון הטרור הישג כדוגמת שייח ג'ראח וירושלים, חמאס מנגד דורשים שישראל תנצור את האש ראשונה.

בכיר חמאס, מוסא אבו-מרזוק, אומר כי להערכתו המאמצים להביא להפסקת אש יצלחו והדבר יקרה בתוך יום-יומיים: "אני סובר שזה יצליח כי קצב השיח הישראלי בסוגיה הזו הפך ברור וכי המשוואות שחמאס הציבה מהרגע הראשון היו לטובת הדבר: 'אמרנו אם הם יוסיפו נוסיף גם אנחנו ואם יעצרו נעצור גם אנחנו'.

אבו-מרזוק הודה כי בסבב הלחימה האחרון ישראל ניסתה לחסל את ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מחמד דף, את מנהיג חמאס בעזה, יחיא סנוואר ואת בכיר הארגון, מרוואן עיסא, אך הניסיונות הללו כולם נכשלו וכולם בטוב: "דף במצב טוב והוא מנהל את המערכה, סנוואר ועיסא לא נפגעו, מצבם טוב", הוא אמר.

יצוין כי גם מנהיג הג'יהאד האסלאמי זיאד נח'אלה מתייחס לדיווחים על הפסקת האש ואומר כי "המגעים מדשדשים", וכי "ההסכם חייב לבטא את הקרבת הלוחמים שלנו".

בנוסף קרא לפלסטינים בגדה המערבית: "תתקפו מחסומים ותחסמו דרכים בפני יהודים - מג'נין עד לירושלים. החרב שלנו תמשיך להיות מונפת בפרצוף שלהם, לא משנה מה המחיר".

בתוך כך, הפרשן אהוד יערי אומר ב'חדשות 12' כי על פי מקורותיו, הפסקת האש צפויה להגיע ביום שישי: "להבנתי מכמה מקורות אנחנו צפויים לראות את סיום הסבב הזה ביום שישי מתישהו בשעות הצהריים". עוד ציין יערי כי "עם חמאס אי אפשר לדבר עכשיו, הם לא עונים לטלפונים".

 

חמאס מוחמד דף עזה הפסקת אש מוסא אבו מרזוק שומר החומות זיאד א נח'אלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד