י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המכתב ששיגר השגריר לאיראן

מפגן תמיכה בפרלמנט האיטלקי: הונפו דגלי ישראל

חברי מפלגת 'לגה' בפרלמנט האיטלקי, הפגינו הזדהות עם ישראל עם דגלי ישראל בפרלמנט בתוך מליאת הפרלמנט | שגריר ישראל באיטליה שיגר מכתב לשר החוץ האיראני זריף שהפך לויראלי

מפגן תמיכה בפרלמנט האיטלקי: הונפו דגלי ישראל
דגלי ישראל בפרלמנט האיטלקי צילום: חבר הפרלמנט Paolo Formentini

מספר חברי פרלמנט איטלקים הניפו אתמול (רביעי) דגלי ישראל בפרלמנט, כאות הזדהות עם ישראל עקב אלפי טילים שנורים לעבר יישובים בדרום ללא הפסקה. לצד זאת, שגריר ישראל באיטליה, דרור אידר, פרסם מכתב לשר החוץ האיראני מוחמד זריף, שהפך לויראלי באיטליה וצוטט בהרחבה בתקשורת האיטלקית.

"בזמן שאתה ביקרת ברומא הנהדרת אני הייתי בישראל עם בנותיי הקטנות תחת מתקפת טרור שחמאס הכריז על ישראל, במימונכם, בעידודכם וגם בהדרכתכם. בשבוע האחרון חמאס ירה כ-3300 רקטות על ערי ישראל ועל מטרות אזרחיות לרבות ירושלים, ובכך חילל את קדושתה. הכול בהשראתכם ובעידודכם", כתב השגריר.

הנפת דגלי ישראל בפרלמנט האיטלקי. צילום: חבר הפרלמנט Paolo Formentini.

"המזרח התיכון לא יציב זה שנים בגלל חתרנותכם. בכל מקום שיש תוהו ובוהו, נמצא את עקבות המשטר שלכם. כך בסוריה, בעיראק, בלבנון ובתימן וגם בעזה. הכלכלה שלכם קורסת אבל את שארית הכספים שלכם אתם משקיעים בהפצת טרור ובמימון תכנית הטילים והאטום שלכם. עבור מי? השכם והערב אתם מכריזים על רצונכם להשמיד את ישראל ואת ארה״ב. כל הציוויליזציה היהודית-נוצרית מאוימת על ידי משטר הדמים שלכם. עכשיו הגעת לפזר חיוכים ברומא, בזמן שעזה בוערת באשמתכם".

"זה שנה ושלושה חודשים העולם נלחם בווירוס שמאיים על שלום אוכלוסיית העולם. ישראל משתפת פעולה עם איטליה במחקר ופיתוח תרופות למחלה לטובת העולם כולו. אז במקום להצטרף למאמצים למגר את המחלה, אתם מעדיפים להשקיע את מאמציכם בעידוד רצח והרג ובהסתה נגד המדינה היהודית היחידה בעולם. מה ששמענו רק לפני כשמונים שנה באירופה בגרמנית, אתם אומרים היום בפרסית, גם אם יש לך אנגלית טובה".

"בניגוד לתעמולת השקר שלכם אתם לא רק מתנגדים לקיומה של מדינת ישראל; אתם מתנגדים לעצם קיומנו כעם עצמאי בעולם. יש לכם את הכבוד המפוקפק להיות המדינה היחידה בעולם שמארגנת פסטיבל קריקטורות אנטישמיות. כל גורם מתון במזרח התיכון שמבקש לייצר נורמליזציה עם ישראל, אתם מתנכלים לו ומאיימים עליו. אין לישראל גבול עם איראן וגם לא סכסוך על נכסים כלשהם. ישראל מרוחקת יותר מאלף ק"מ מאיראן, מדוע אינכם מכירים בזכות קיומה של ישראל? הפסיקו עם הפצת השנאה".

"לעם היהודי היסטוריה טובה עם האימפריה הפרסית. לפני 2500 שנה הכיר המלך כורש בזכות היהודים על ארצם ובמיוחד על ירושלים, וקרא ליהודי העולם לעלות ולבנות את המקדש בירושלים. לא הייתה פלשתינה אז אלא יהודה וישראל. אבל מאז שהשתלטתם על איראן והפכתם את העם האיראני לבן ערובה שלכם, אתם לא מתביישים להראות לכולם, שעילת הקיום שלכם (raison d'etre) היא השמדתה של מדינת ישראל. עכשיו אתה מגיע לפזר חיוכים ברומא".

"כדאי שתדע, שהמערכה בעזה השתבשה לכם. ישראל משיבה מלחמה לשלוחות הטרור שלכם, ואנחנו נחזיר את הביטחון והשקט לאזרחנו ותושבינו. העולם זוכר היטב כי שנת 2021 אינה 2015, כשהאמינו לכזבים שלכם. לאורך השנים האחרונות גילינו לעולם את ההפרות החוזרות ונשנות של ה JCPOA ואת מעשי ההונאה שביצעתם על מנת להסתירן. אי אפשר לחזור להסכם למראית עין שאתם מפרים השכם והערב והרי תמשיכו לעשות זאת עד הגעת המועד המופרך לסיום התחייבויותיכם על פיו. זאת עוד סיבה לכך שחזרה להסכם אינה שווה את הנייר שעליו אתם חתומים".

"אני גם מאמין לאיומים בדבר רצונכם להשמיד את ישראל; ההיסטוריה הלא רחוקה באירופה לימדה, שכשדיקטטורים מאיימים, צריך להתייחס לדבריהם ברצינות. לכן יש להבטיח כי לא יהיה לכם נשק גרעיני, וכך נעשה - ביחד עם הקהילה הבינלאומית, או לבד. מתי יבין המערב, שמאחורי החליפות והעניבות והחיוכים, מסתתרת אידאולוגיה רצחנית פנאטית שמבקשת למחוק את כל הציוויליזציה המערבית? דרושה קריאת השכמה". כך אידר לשר החוץ זריף.

איטליה דרור אידר מוחמד זריף דגלי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד