י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ללא בושה

‏בטיוטה הצרפתית לאו"ם: אין גינוי לירי של חמאס

צרפת מנסה לקדם הצבעה במועצת הביטחון של האו"ם בנוגע לסבב הלחימה הנוכחי בין ישראל לחמאס ולהביא להפסקת אש | למרבה הפלא, בטיוטת ההצעה אין אזכור וגינוי לירי מצידו של ארגון הטרור ברצועה

‏בטיוטה הצרפתית לאו"ם: אין גינוי לירי של חמאס
חה"כ יוסי טייב עם הדיפלומטים הצרפתים צילום: באדיבות המצלם

בשיא הלחימה בין ישראל לפלסטינים, צרפת שמקדמת הפסקת אש ומנסה להביא להחלטה של מועצת הביטחון של האו"ם, מתעלמת לגמרי ‏בטיוטת הצעת ההחלטה מהירי של חמאס.

ארה"ב הודיעה אתמול כי "וושינגטון לא תתמוך בפעולה שלדעתנו תערער את המאמצים להרגעת האלימות בין ישראל לפלסטינים", זאת לאחר שצרפת דחפה להחלטת מועצת הביטחון.

שר החוץ הצרפתי ז'אן איב לה דריין אמר ביום רביעי כי הוא מקווה שניתן יהיה לקדם הצבעה בהקדם האפשרי במועצת הביטחון, בה ארצות הברית מחזיקה וטו כמו רוסיה, סין, צרפת ובריטניה.

שגרירת אמריקה באו"ם, לינדה תומאס-גרינפילד, אמרה במהלך פגישה סגורה של המועצה, כי "החלטה לא תסייע באופן מיידי להקל על המתיחות בעזה", כך דיווח האתר France 24.

כחלק ממערך ההסברה הלאומי על פעילות צה"ל, התראיין חבר הכנסת יוסי טייב מסיעת ש"ס לכלי התקשורת בצרפת במטרה להבהיר ולהסביר בפני העולם שזכותה של מדינת ישראל להגן על אזרחיה ועל חייליה שבעצם זהו חובתה של המדינה על מנת לתת חוסן לאומי ויציבות ביטחונית למדינת ישראל ולצה"ל.

במקביל, כחלק מפעילותו במערך ההסברה הגיע חה"כ יוסי טייב למשרדי שגרירות צרפת בישראל, שם נפגש עם שגריר צרפת בישראל מר אריק דנון, ועם שליח משרד החוץ הצרפתי למזרח התיכון וצפון אפריקה מר קריסטוף פארונד, ודן עימם על זכותה של מדינת ישראל להגן על עצמה מול ארגוני הטרור הפרוסים ברצועת עזה והדגיש בפניהם כי על מדינת ישראל להמשיך בכל הכוח את "מבצע שומרי החומות" על מנת להשיב את הביטחון לאזרחי ישראל.

יוסף טייב ממשלת צרפת ארגון חמאס שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד