כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

משקביץ רכש מגרטלר חלק מהמכרות בקונגו

גרטלר, איש עסקים חרדי, שבבעלותו מכרות יהלומים בקונגו, מכר חלק מאחזקותיו למי שמכהן כיו"ר הקונגרס האירו אסייתי תמורת 175 מיליון דולר, מתוכם 50 במזומן

דני גרטלר
דני גרטלר

ענקית הכרייה ENRC הודיעה בימים אלו כי תרכוש את השליטה בחברה שבבעלותו של איש העסקים דני גרטלר, תמורת 175 מיליון דולר, מתוכם 50 במזומן.

מהידיעה עולה כי נכסיה העיקריים של החברה הם החזקות בחמישה רישיונות כרייה של נחושת וקובלט במכרות מהגדולים בקונגו. רישיונות אלה מצויים בידי שלוש חברות שונות.

ENRC היא חברת ענק שאחד מבעליה הוא המיליארדר אלכסנדר משקביץ', אוליגרך יהודי יליד קירגיסטן, אזרח קזחסטן וישראל. משקביץ' מכהן כנשיא הקונגרס היהודי של אירו-אסיה, ארגון אותו הקים לפני שנים ספורות.

גרטלר איש איש עסקים צעיר, שחזר בתשובה לפני שנים מספר והפך לחרדי. סבו, משה שניצר, שימש כנשיאה הראשון של בורסת היהלומים הישראלית.

אביו של דן, אשר גרטלר, ודודו, שמואל שניצר (גם הוא כיהן כנשיא הבורסה ואף מחזיק בתואר "נשיא כבוד של הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים"), מנהלים את החברה המשפחתית - מ. שניצר ושות', שמאז היווסדה נחשבת אחת החברות המובילות בתחום הייצור והייצוא של יהלומים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד