י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בראיון ל-NBC

בנט נשאל: נתניהו יצא לסבב משיקול פוליטי? צפו

בראיון לרשת NBC נשאל יו"ר ימינה האם דעתו כפי דעתם של פוליטיקאים ישראלים שונים שטוענים כי נתניהו יצא למבצע משיקולים פוליטיים, בנט לא התבלבל והאשים את חמאס בהסלמה | צפו.

בנט נשאל: נתניהו יצא לסבב משיקול פוליטי? צפו
בנט בראיון ל-NBC צילום: צילום מסך

מאז תחילת מבצע 'שומר החומות' ישנם קולות במערכת הפוליטית שטוענים כי נתניהו יצא למערכה משיקולים פוליטיים בלבד. לטענתם הוא השתמש בח"כ איתמר בן גביר כדי להצית את השטח בירושלים בידיעה שזה מה שיניע את חמאס לשגר טילים לעבר ירושלים.

ראש הטוענים למניע פוליטי של נתניהו הוא ח"כ יאיר גולן ממרצ. "מה שישראל חוותה בשבוע שעבר זו הפיכה", קבע ח"כ גולן בתחילת השבוע. "יציאה למלחמה כדי למנוע את החלפת השלטון- גבעת הקפיטול פי אלף. אך בניגוד לגבעת הקפיטול, שם ניסיון ההפיכה היה גלוי ובוטה כלומר המון זועם שמסתער על בית הנבחרים, פה המצב מתוחכם הרבה יותר", טען סגן הרמטכ"ל לשעבר.

לדברי ח"כ גולן, לא רק שנתניהו השתמש במצב שנוצר לצרכים פוליטיים, אלא פעל במכוון להדליק את השטח כדי לשנות את המציאות הפוליטית שהייתה נגדו: "נתניהו השתמש בשלל כלים, גלויים וסמויים, כדי להבעיר את השטח בדיוק בשבוע שבו אמורה הייתה להיות מושבעת ממשלת השינוי".

גורם נוסף שיכול היה לטעון שנתניהו יצא למערכה משיקולים פוליטיים הוא נפתלי בנט, שבעקבות המבצע נאלץ לסיים את חלום ממשלת השינוי. אך בראיון שהעניק אמש (רביעי) לרשת NBC שלל בנט מכל וכל את הטענה לשיקול פוליטי של נתניהו. 

המגיש הביא מדברי העיתונאי היהודי-אמריקאי תומאס פרידמן שטען כי הן נתניהו והן חמאס מחזקים את מעמדם באמצעות סבבי האלימות. בנט הסביר כי באמנת חמאס מצוין הצורך בהשמדת ישראל ולמעשה הסיט לחלוטין את תשובתו נתניהו לעבר ארגון הטרור בעזה.

תומאס פרידמן נפתלי בנט שומר החומות בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד