י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

השר נאמן, רגע לפני שאתה קופץ לאירוע של 'מאורות' בהיכל התרבות, כנס!

מעט לפני 'יום הדין', מפרסם שופט חוות דעת חמורה על התנהלות התובעים במדינת ישראל. האם זה יביא כמה חרדים להעביר את דיניהם לדין תורה? • וגם: איך עקפה 'הוועדה למען השבת' את גדולי ישראל בפרשיית מופע כוכב נולד? • טורו היומי של יצחק נחשוני

השר נאמן, רגע לפני שאתה קופץ לאירוע של 'מאורות' בהיכל התרבות, כנס!
פלאש90



האזינו רוזנים...

על פי כל קנה מידה, זה היה אמור לתפוס את כל הכותרות הראשיות של העתונות החרדית, הבוקר. אבל שיקול דעת מוטעה העלים את הכרעתו הנוקבת של השופט דוד רוזן מעיני קהל הקוראים החרדי, שיכל ללמוד מהם, יותר מכל דוגמא אחרת, על המערכת של חוסר הצדק והישרות אנושית, המנתבת ומדריכה את 'שלטון ה(צ) חוק' בישראל.

יומיים לפני שהשופטים, הפרקליטות, והיועצים המשפטיים של משרד החינוך, מתייצבים להם שוב באולמו של השופט אדמונד לוי בבית המשפט העליון, ומתפרצים מחדש, בעזרת גחמותיהם, לאושיות חיינו, ובוחשים בחינוך ילדינו, מעט יותר משבוע לפני שהם מבקשים להכריע גם בעתירה אחרת שנועדה לפגוע בלומדי התורה בישיבות, בא בכיר משלהם, השופט דוד רוזן, וחושף בהיכליהם את פרצופיהם המושחתים, תרתי משמע, של ה'תובעים' בישראל, ודוקא מהנפגעים ביותר מהם, מעלימים את מה שאמר.

אין שום דבר שיכול לשכנע טוב יותר את היהודי הנזקק להתדיין במשפט, לפנות לדין תורה ולא לערכאות, מאשר תיאור המציאות המשפטית הקשה והחמורה שפרס אתמול השופט דוד רוזן בהכרעת הדין שפירסם.

"זוהי סדום" אינו סרט, זה ג'ונגל החיים שלנו.

אם בתביעות בנושאים כלכליים, ולא אידאולוגים, מטיח בכיר במערכת המשפט בעמיתיו האשמות בנוסח "התנהגות המדינה היא התנהגות נפסדת הפוגעת באופן ממשי בתחושת הצדק" והוא מאשים אותם ב"התנהגות שערורייתית...בפגיעה חריפה בתחושת ההגינות...במסירת הצהרות שיקריות... התנהגות שערורייתית" ועוד שורה של התבטאויות מכתימות ומאד לא משפטיות, על אחת כמה וכמה שכאלה הם פני הדברים כשלאותם ידיים של התביעה והפרקליטות בישראל, בעלי הזרוע משפטית, נופלים עניינים ערכיים ויסודיים, כאלה שהם מהות חיינו.

"זה חמור מאד, אותי זה פשוט מזעזע" – התבטא אותו שופט רוזן באחת מהישיבות כאילו היה ה'צדיק' בסדום, "זו לא המדינה שאני מכיר, זו לא המדינה שאני רוצה להכיר". מה ש'מותר' לו לומר עלינו חלה החובה, אז מה זו 'שתיקת הכבשים' של העיתונות החרדית היום כאילו היה מדובר ב'כבסים המלוכלכים' שלנו?

בדיוק מחר, יומיים לאחר שהדברים הקשים על הפרקליטיות נאמרו, ושעוד קצת נצטרך לבקש גם עליהם- 'הס קטיגור', עומד פרקליט המדינה, משה לדור העומד בראש המערכת הזו, להחליט מי יקודם לתפקיד 'פרקליט מחוז תל אביב'.

בכל מדינה נאורה ומתוקנת לא היו נותנים, לאחר דבריו החודרים של השופט רוזן, לחתול למנות אפילו את השומר על השמנת באיזור המרכז. ואם בכל זאת עולם כמנהגו ינהג, ושום דבר לא יצליח לזעזע את המערכת הרקובה של הפרקליטות, אנחנו יכולים לצפות שמבין שלושת המועמדים תבחר דוקא זו שמבקר המדינה קבע אך לפני חודשים, כי פעלה בצורה רשלנית בפרשת האזנות הסתר במשפט רמון. היא תמצא כמתאימה ביותר להמשיך במדיניות המשפטית המוכתמת, כפי שהשופט רוזן תיאר אותה.

בימי אלול חייבים להודות שגם אנחנו, שומרי משפט הצדק, לא נוכל לרחוץ ידינו, כל זמן שבראש המערכת המושחתת הזו עומד שר שהוא שומר תורה ומצוות. לא ניתן להשתחרר מן הרושם שפרופ' יעקב נאמן, חושש לנקות את האורוות, שמא יוצא נגדו שוב נשק 'יום הדין' של הגשת תביעת באישום שוא. הוא כבר היה בסיטואציה הזו. נאמן גם נזהר שלא להגיע למקום קודמו, פרופ' דניאל פרידמן, שהוכפש ואיבד את זוהרו בקהיליה המשפטית ובין חבריו.

היום מתפרסמת מודעת ענק, על פני עמוד שלם ב'ידיעות אחרונות' שמאחוריה עומד מפעל התורה האדיר 'מאורות הדף היומי' של הרב חיים קובלסקי, הקוראת לציבור לבוא ולהשתתף בכנס "הרחמים והסליחות הגדול" שיתקיים בערב ראש השנה בהיכל התרבות בתל אביב, ומציעה כרטיסים חינם אין כסף. שר המשפטים פרופ' יעקב נאמן הוא המשתתף מרכזי והבולט ב'כנס הרחמים והסליחות הגדול".

זהיפה מאד, אבל לא מספיק, פרופ' נאמן היקר, מוכרחים גם לעשות מעשה ואם גם לא עליך המלאכה לגמור להגשמת 'ואשיבה שופטיך כבראשונה" בודאי שאסור לך להחריש מול מה שקורה למערכת המשפטית לאחרונה.

עוד כוכב נולד

ב'המבשר' אין היום אף מילה בנושא, אבל 'המודיע' ו'יתד נאמן' העניקו לידיעה על מופע הסיום של 'כוכב נולד' העומד להתקיים במוצאי שבת סליחות סמוך לעיר העתיקה, את המיקום המרכזי והמאד נחשב של מה שנקרא בעגה המקצועית ה'אוזן' של העיתון, והם המשקפים את מדד החשיבות והרצינות של הנושא.

אלא שלנו היה נדמה, לפחות על פי ידיעות רשמיות ולא 'מזוייפות' שיצאו מלשכותיהם של הנציגים החרדים בעיריית ירושלים, שהבעיה כבר נפתרה. אותו מידע סיפר שנחתם הסכם עם חברת 'קשת' שיבטיח את הפסקת ההכנות לקראת המופע לפני כניסת השבת, ואת פתיחת שערי 'בריכת הסולטן' שבו הוא עומד להתקיים אחרי יציאת השבת. אז איך שאנו מוצאים עצמנו היום שוב בשיא פעילותה של 'ועדת הרבנים למען קדושת השבת' למנוע את קיום המופע?

על נציגי שס בעירית ירושלים, אין לנו תמיהות. מבחינתם גם מוצאי השבת הקודמת היתה 'ליל סליחות', והמונים מבני עדות המזרח עשו בו דרכם אל הכותל, או אל בית הכנסת היזדים, ונתקלו בתופעות פסולות בלילה של התעלות רוחנית, לא פחות מהמופע המתוכנן למוצאי שבת סליחות של האשכנזים

אבל האם רומזים העיתונים היום שהנציגים של 'יהדות התורה', הגיעו ל'הסכמים' מאחורי גבם של הרבנים, ללא שהיתה להם סמכות לכך?

כשנכתב בשני העיתונים, 'המודיע' ו'יתד נאמן' שרק "בימים הקרובים יעלו רבני ועדת השבת' למעונם של גדולי ישראל שליט"א לקבל הכרעתם בהתאם להתפתחויות" , האם כוונת הכותב היא להדגיש, על דרך השלילה , שעד היום לא נתנו גדולי ישראל את הכרעתם בנושא והנציגים חתמו על הסכם על דעת עצמם?

האם החלטת 'ועדת הרבנים למען קדושת השבת' להיפגש עם ראש עירית ירושלים, בנסיון למנוע את חילול השבת ההמוני, פירושה עקיפה פומבית של הנציגות החרדית בעירית ירושלים, והבעת אי אימון בה?

גולדקנופף, פינדרוס, דייטש, רוזנשטיין ושו"ת חייבים לנו הבהרות היום.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד