י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
גרמניה לצד ישראל

ברקע הביקור: שר החוץ אשכנזי הודה למקבילו הגרמני

שר החוץ גבי אשכנזי נפגש היום עם שר החוץ הגרמני שהגיע לישראל, והודה לו על תמיכת גרמניה |שר החוץ הגרמני קיבל סקירה מפיקוד העורף הישראלי וביקר במקום נפילת טילים: "אנו עומדים לצדכם" | צפו

ברקע הביקור: שר החוץ אשכנזי הודה למקבילו הגרמני
שר החוץ הגרמני בישראל צילום: משרד החוץ

שר החוץ גבי אשכנזי הודה היום לגרמניה על עמידתה לצד ישראל בעת ביקורו בישראל של שר החוץ הגרמני הייקו מאס, "ידידי שר החוץ של גרמניה, הייקו מאס, אני מודה לך מאוד על הגעתך לישראל היום בביקור של סולידריות בימים אלה. בראשית דבריי, אני מבקש להודות לממשלת גרמניה שתמכה בישראל מתחילת סבב הלחימה, גינתה את פעילות הטרור של החמאס והדגישה את זכותה של מדינת ישראל להגן על עצמה ועל אזרחיה".

עוד אמר אשכנזי, "בשעה זו שאנחנו נמצאים כאן, בדרום המדינה נשמעות אזעקות והחמאס יורה מטח רקטות לעבר תושבי דרום ישראל. הסבב הנוכחי אינו כמו סבבים קודמים, התקפת הטילים של החמאס על ישראל פרצה בעקבות ניסיון ברוטאלי של החמאס לחזק את מעמדו הפוליטי ולהשתלט על סדר היום הפלסטיני ועל הנהגת הרשות הפלסטינית".

"החמאס בחר לעשות זאת בהתקפות טרור וירי טילים ורקטות לעבר אזרחי ישראל בירושלים, ת"א ובדרום הארץ. הוא עושה זאת מתוך שטחים מאוכלסים, מחצרות הבתים ובתי הספר, בחסות האוכלוסייה שלו, תוך שהוא משתמש בתושבי רצועת עזה כמגן אנושי. חמאס מבצע פשע מלחמה כפול. הוא לא בוחל באמצעים ופוגע באוכלוסייה שלו תוך שהוא פוגע בקווי החשמל לרצועה ועל הצוותים הישראליים שמסכנים חייהם בניסיון לתקן אותם, יורה על המעברים היבשתיים ועל שיירות הסיוע המגיעות מישראל לרצועה".

"ידידי שר החוץ" אמר אשכנזי, "ישראל פועלת תוך שימוש בכוח מידתי כשהיא נמנעת מלפגוע בבלתי מעורבים. אנו עושים הפרדה בין החמאס לתושבים שנלקחו כבני ערובה על ידי החמאס ודואגים להכנסת ציוד הומניטרי, תרופות ומזון לתושבי הרצועה. מתחילת סבב הלחימה, ובעקבות התקפת החמאס, עמדה רוב הקהילה הבינלאומית מאחורי ישראל ותמכה בה מתוך הבנה כי ניסיונות אלו של החמאס פוגעים ביציבות האזורית ומחסלים כל פתרון עתידי אפשרי לסכסוך. אני מבקש לנצל הזדמנות זו ולהודות לכל המדינות שהביעו תמיכתם בישראל וקראו לגינוי החמאס, החמאס הוא האחראי הישיר והיחיד לאלימות ולעימות".

צילום: משרד החוץ

אשכנזי התייחס לביקור בימים אלה, "ידידי שר החוץ מאס, אני רוצה להדגיש בפניך את החשיבות שאני רואה בביקור הסולידריות שלך בישראל בימים אלו. בימים האחרונים שוחחנו (יותר מפעם אחת) על המצב באזור ואני מעריך את עמידתה של גרמניה לצד ישראל. בשם אזרחי ישראל וממשלת ישראל אני מודה לכם מאוד על עמדתכם זו".

שר החוץ הגרמני, הייקו מאס אמר בפגישה כי "גרמניה עומדת לצידה של ישראל ועל זכותה להגן על עצמה". השר אמר "אני מבקש להודות לך, גבי, על שאתה מקבל את פניי בזמנים הקשים הללו. הגעתי לישראל להפגין סולידריות ולתמוך בישראל בעקבות ירי הטילים מעזה. לישראל הזכות להגן על עצמה".

"אנו עוקבים בדאגה אחר המצב ההומניטרי בעזה מודעים למאמצים הישראלים להכנסת סיוע הומניטרי לתושבי הרצועה. אנו תומכים במאמצים להפסקת אש בהקדם. שוחחתי על כך עם מדינות ארה"ב, מצרים ומדינות נוספות ואני מקווה שהמאמצים ישאו פרי. אנו גם צריכים להסתכל לעתיד ולדאוג לשלום בר קיימא באיזור ולאפשר את המצב שישראלים לפלסטינים יוכלו לחיות כאן בהגדרה עצמית. המצב הנוכחי , הוא מצב של אי וודאות מצב שמחזק רק את אלה שמפיצים שנאה וטרור".

מאס הדגיש כי "אין משא ומתן על בטחון ישראל ועל התושבים היהודים כאן".

 

שר החוץ ישראל גרמניה שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד